شهری

وزیر کشور:

موضوع ایمنی و سلامت زائران حرم مطهر در اولویت قرار دارد

کد خبر : 51762

وزیر کشور گفت: نخستین موضوع در خصوص مشهد ایمنی و سلامت زائران است بر همین اساس مبادی ورودی این شهر در این خصوص باید تقویت شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی احمد وحیدی شامگاه پنجشنبه ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ در جلسه قرارگاه مرکزی زائران نوروزی خراسان رضوی در مشهد افزود: اگر پیش بینی ورود ۱۰ میلیون زائر از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین را در نظر بگیریم موضوع اسکان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وزیر کشور ادامه داد: باید پیش بینی اسکان اضافه هم در نظر داشته باشیم تا اگر به دلیلی زائران بیشتری آمدند مشکلی پیش نیاید.

وحیدی هم‌چنین با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل زائران گفت: امیدواریم ۸۴ رام قطار فعلی به ۹۰ افزایش یابد. در خصوص حمل و نقل از استانهای دیگر هم کمک گرفته شود.

او افزود: در حمل و نقل برون استانی هم اتوبوس لازم باید پیش بینی و در نظر گرفته شود تا مشکلی پیش نیاید.

وحیدی اظهار کرد: در ارتباط با اقلام خوراکی مورد نیاز باید بر قیمتها نظارت شود تا کالاهای مورد نظر با قیمت مصوب عرضه شود.

وحیدی تصریح کرد: نانوایی، بهداشت و درمان هم مهم و ظرفیتها خوب است، اقدامات لازم و احتیاطی هم باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی با اشاره به اهمیت خدمت به زائران بارگاه رضوی یادآور شد: یکی از بزرگترین افتخارات این است که در خدمت زوار امام رضا (ع) باشیم.

وزیر کشور امروز در سفری یک‌روزه به مشهد با سرکشی از برخی محل های آماده شده برای خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی، کیفیت و نحوه ارائه خدمت به مهمانان حضرت رضا (ع) را مورد بررسی قرار داد.

او که توسط استاندار خراسان رضوی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، معاون استاندار و فرماندار مشهد همراهی می شد، با حضور در خیابان وحدت از یک سالن ورزشی که توسط شهرداری مشهد برای اسکان اضطراری مسافران آماده سازی شده دیدن کرد و سپس به خیابان طبرسی رفت تا با شرایط توزیع ارزاق عمومی برای زائران آشنا شود.

بازدید از قرارگاه نظارت و بازرسی اداره کل صمت، راه آهن مشهد و وضعیت آماده سازی مدارس مشهد برای اسکان موقت زائران توسط اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، از دیگر برنامه های وزیر کشور بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن