اقتصادی

قیمت آهن در بازار مشهد کاهش یافت

کد خبر : 51669

رییس اتحادیه صنف فروشندگان آهن آلات و صنایع پروفیل مشهد گفت: قیمت انواع آهن آلات به ویژه میلگرد و تیرآهن در هفته جاری نسبت به هفته قبل بین ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صبح مشهد، محمد طیرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دلیل این کاهش قیمت، افزایش عرضه آهن آلات از سوی واحدهای تولیدی در بازار است که قیمت آن را به حد تعادل رسانیده است.

وی اضافه کرد: در دو یا سه ماه گذشته سرمای شدید هوا و متعاقب آن کمبود گاز و تعطیلی کارخانه ها باعث کاهش تولید و عرضه آهن در بازار شد که این موضوع قیمت آن را افزایش داد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان آهن آلات و صنایع پروفیل مشهد گفت: ساختمان سازی به ویژه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر تقاضا برای خرید آهن را افزایش داده و این موضوع قیمت آن را نیز با توجه به کاهش عرضه صعودی کرده بود.

طیرانی افزود: در حال حاضر خرید آهن آلات در بازار شرایط مناسبی دارد و افزایش ساختمان سازی نیز بر این موضوع تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عرضه آهن در بورس و تاثیر آن بر قیمتها گفت: کسانی که آهن مورد نیاز خود را از بورس خریداری کرده اند به دلیل این که آن را در اردیبهشت ماه سال آینده تحویل می گیرند، متضرر خواهند شد زیرا قیمت آهن کاهش یافته و آنان ناگزیر به خرید آهن به قیمت پیشین هستند.

او اضافه کرد: اتحادیه صنف فروشندگان آهن آلات و صنایع پروفیل مشهد ۴۰ رسته شغلی را زیر پوشش دارد که در این بخش هزار و ۳۰۰ جواز کسب معتبر وجود دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن