اجتماعی

یک واحد اشتغالزایی بهبودیافتگان مواد مخدر در مشهد افتتاح شد

کد خبر : 51512

دبیر کل ستاد  یک واحد اشتغالزایی بهبودیافتگان مواد مخدر در کمپ ماده ۱۶ مشهد با حضور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری افتتاح شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا در حال حاضر ۳۴ نفر از بهبود یافتگان بعد از آموزش در کارگاه ساخت ظروف چوبی و تزیینات وابسته مشغول به کار هستند و این مرکز توانایی جذب حدود ۵۰۰ هنرجو را دارد و این طرح پس از رفع ایرادات خود قابل تعمیم به سایر مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر است.

محصولات هنری ساخته شده به صورت مستقیم و غیر مستقیم عرضه می شود و بر اساس سفارش سایر نهادها نیز تولید می کند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در بازدید از این مرکز نسبت به پیگیری اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: حمایت افراد نیکوکار برای بازگشت بهبود یافتگان و ایجاد اشتغال این قشر از جامعه لازم است.

سردار اسکندر مومنی در گفت وگو با برخی از معتادان خواست که در پاک بودن خود از مواد مخدر استمرار داشته باشند زیرا افتادن در دام مواد مخدر چاره کار برای رفع مشکلات نیست.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری همچنین در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: مسوولان و افراد نیکوکارخراسان رضوی اقدامات بزرگی در حمایت از بهبودیافتگان از مواد مخدر انجام داده اند که می‌توان این استان را به الگویی در این موضوع معرفی کرد.

مومنی افزود: مسوولان استان خراسان رضوی و شهر مشهد در حمایت از بهبود بافتگان پیشقدم هستند که با حمایت افراد نیکوکار اقدامات بزرگی انجام داده اند.

وی ادامه داد: برپایی کمپ ماده ۱۶ در مدت کوتاه برای بهره برداری حدود ۳۰۰ نفر در این مجموعه نمونه ای از این اقدامات است و امروز نیز شاهد افتتاح مرکز اشتغال و بهره برداری از آن برای ایجاد اشتغال این افراد هستیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: ایران، وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود را در مبارزه با مواد مخدر ، بدون توجه و در نظر گرفتن این که این مواد، جوانان و مردم کدام کشور را هدف خود قرار داده است انجام می دهد.

مومنی افزود: ایران به نمایندگی از جامعه جهانی، در خط مبارزه با مواد مخدر قرار دارد ولی متاسفانه مجامع بین المللی و کشورهایی که مقصد قاچاق مواد مخدر هستند در این زمینه کمک‌های اندکی به ایران می‌ کنند که پاسخگوی این تلاش‌ها نیست.

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان ملل، مرکزی برای انتقال تجربه‌های به دست آمده توسط ایران در حوزه پژوهش و درمان و آموزش برای سایر کشورهای منطقه ایجاد شده است.

در پایان این مراسم و همزمان با روز درختکاری و در راستای کاشت یک میلیارد اصله نهال در سطح کشور، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، استاندار خراسان رضوی و بهبود یافتگان ۵۰۰ اصله نهال در این کمپ کاشتند.

مطابق ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان به مواد مخدر و روان ‌گردان و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند. تمدید مهلت برای یک دوره سه‌ ماهه دیگر با درخواست مراکز مذکور بلامانع است.

با درخواست مراکز یاد شده و طبق دستور مقام قضایی، معتادان موضوع این ماده مکلف به اجرای تکالیف مراقبت بعد از خروج هستند و مراکز مذکور موظفند ماهیانه گزارش روند درمان معتاد را به مقام قضایی یا نماینده وی ارائه کنند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن