شهری

بازدید بیش از ٢۵ هزار نفر از رویداد ملی عفاف و حجاب طی دو روز

کد خبر : 51486

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی گفت: در دو روز اول برپایی رویداد ملی عفاف و حجاب، بیش از ٢۵ هزار نفر بازدید کننده داشتیم که در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، مهدی رضایی در اولین رویداد ملی تولیدکنندگان چادر و ملزومات حجاب، اظهار داشت: هدف اصلی این رویداد، عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب برای علاقه مندان به حجاب اسلامی بود که طی هماهنگی با دستگاه های مرتبط و مذاکرات با تولیدکنندگان چادر در کشور، شاهد حضور بسیار خوب فعالان این حوزه در نمایشگاه بین المللی مشهد هستیم.

وی با بیان اینکه برندهای فعال در حوزه مد و لباس در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: این رویداد در دو بخش پوشاکی در حال برگزاری است. بخش اول مرتبط با اقشار مختلف جامعه است و بخش دیگر آن برای بانوانی است که به لباس مجلسی با هویت ایرانی و اسلامی نیاز دارند. تاکنون نیز استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه به خصوص در حوزه عرضه چادر صورت گرفته و در روز اول بالغ بر یک‌هزار و ٧٠٠ قواره چادر با قیمت کارخانه عرضه شد و سایر محصولات نیز با تخفیف ویژه در حال عرضه به عموم مردم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی تصریح کرد: از روز اول برپایی این رویداد ملی تا پایان روز دوم، بیش از ٢۵ هزار نفر بازدید کننده داشته ایم که در نوع خود بینظیر است. همچنین کارگاه های مختلف و ورکشاپ هایی در این نمایشگاه در حال برگزاری است که می‌تواند به تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب کمک کند.

رضایی در خصوص استمرار این رویداد حجاب و عفاف در زمان های مختلف ، گفت: برگزاری این نمایشگاه با این حجم از عرضه محصولات کار یک جانبه ای نبوده و با همت و همراهی دستگاه های مختلف مانند مدیریت شهری و نمایشگاه بین المللی مشهد شاهد برپایی این رویداد بزرگ هستیم، همچنین نمونه کوچک آن در مقاطع مختلف در هتل ها و جاهای مختلف برگزار می شود ولی در این مقیاس بزرگ تاکنون نمایشگاهی نداشته ایم و این باعث استقبال مردم شده است. امیدواریم در طی سال نیز شاهد برگزاری مجدد این رویدادها در مقیاس بزرگ مانند سالن های نمایشگاه بین المللی مشهد باشیم.

حمایت مدیریت شهری مشهد از رویدادهای حوزه عفاف و حجاب

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برگزاری نمایشگاه‌های حوزه عفاف و حجاب از ابتدا در دستور کار مدیریت شهری ششم بوده و امتیازات ویژه ای برای برگزاری آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، موسی الرضا حاجی بگلو در بازدید از اولین رویداد ملی تولیدکنندگان چادر و ملزومات حجاب، اظهار داشت: این نمایشگاه بسیار خوبی است که برگزار شده و توانمندی های خوبی در حوزه پوشاک و لباس مناسب زمان ایرانی و اسلامی در این نمایشگاه عرضه شده است و رقابت خوبی بین شرکت های حاضر در نمایشگاه رقم خورده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در کنار رقابتی که وجود دارد، قیمت های بسیار مناسبی را برای فروش گذاشته اند که بعضا در محافل مختلف در خصوص گرانی لباس های اسلامی صحبت هایی مطرح شده بود، اما در این نمایشگاه رقابت قیمتی و کیفیت بالای محصولات به وضوح قابل لمس است و شهروندانی که به این نوع پوشش ها نیاز دارند، با حضور در این نمایشگاه به راحتی می توانند نیازهای خود را برطرف کنند.
حاجی بگلو ادامه داد: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها از ابتدا در دستور کار مدیریت شهری ششم بوده و امتیازات ویژه ای برای برگزاری و حضور شرکت های مختلف در حوزه عفاف و حجاب در نظر گرفته شده است تا به نحو احسن برگزار شود و مدیریت شهری نیز حمایت های لازم را انجام خواهد داد.
وی با اشاره به استمرار این رویدادها در سطح شهر، بیان کرد: نگاه شورای شهر و مدیریت شهری مشهد کمک به برگزاری این چنین رویدادها و نمایشگاه های عفاف و حجاب است و هر جایی که نمایشگاه عفاف و حجاب برپا شود قطعا حمایت مدیریت شهری را نیز خواهد داشت تا همه جامعه بتواند از اینگونه نمایشگاه ها استفاده کافی را ببرند.

مشهد باید پایگاه تخصصی پوشاک ایرانی و اسلامی باشد/ راه اندازی بازارهای تخصصی عفاف و حجاب در مشهد

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید توجه ویژه ای به حوزه پوشاک شود و مشهد باید پایگاه تخصصی پوشاک ایرانی و اسلامی باشد.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، فاطمه سلیمی در بازدید از اولین رویداد ملی تولیدکنندگان چادر و ملزومات حجاب، اظهار داشت: جای تقدیر دارد از مسوولان برگزاری نمایشگاه که سعی کردند نیازهای بانوان در زمینه پوشاک ایرانی-اسلامی را در این فضا فراهم سازند و ورکشاپ هایی را نیز در این خصوص برگزار کردند.
وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت این نمایشگاه، شرکت برندها و افراد مختلف از شهرهای گوناگون ایران بوده که جای خرسندی دارد.
وی بیان کرد: پوشاک ما، نشان دهنده ارزش، هویت و فرهنگ ماست. لذا باید توجه ویژه ای به آن شود و مشهد باید پایگاه تخصصی پوشاک ایرانی و اسلامی باشد و مدهای فرهنگی و هویتی از مشهد تهیه شود. باید برا برگزاری این نمایشگاه ها، ایرادات این حوزه را رفع کنیم و در فصل های بعدی با قوت بهتر و با کارهای محتوایی و همچنین پوشاکی که زیبنده زن ایرانی است حضور پیدا کنیم.
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در شورای شهر مصوبه ای را برای ایجاد بازار تخصصی عفاف و حجاب در شهر مشهد داشتیم، این مصوبه با همراهی اعضای شورا به تصویب رسید و شهرداری مکلف است این بازارها را راه اندازی کند.
سلیمی گفت: این بازارها باید به گونه ای باشد که زنان و دختران نوجوان جامعه پسند کنند و همچنین متناسب با ذائقه جامعه و حفظ هویت و ارزش های ما باشد.

عدم هزینه در فرهنگ سازی حجاب باعت هزینه سازی در برخورد با جامعه خواهد شد

معاون امور اجتماعی و پیشگیری ازجرم دادگستری خراسان رضوی گفت: امروز اگر در حوزه گسترش و ترویج فرهنگ حجاب هزینه نکنیم، در آینده مجبور خواهیم شد در برخورد هزینه کنیم که تبعات اجتماعی و نارضایتی را در پی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، سید امیر مرتضوی در بازدید از اولین رویداد ملی تولیدکنندگان چادر و ملزومات حجاب اظهارداشت: در بحث عفاف و حجاب آن چیزی که باید پررنگ به پرداخته شود، موضوع ایجابی قضیه است، همچنان که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ابتدا به خوبی ها امر و بعد از زشتی ها نهی میکنیم، باید بتوانیم خوبی های حجاب را توسعه و ترویج دهیم.
وی افزود: این توسعه و ترویج باید به فرهنگ تبدیل شود و متاسفانه تا به امروز این امر خیلی کمرنگ صورت گرفته است و این نمایشگاه نماد بارز این فرهنگ سازی است و خوشبختانه استقبال به شدت بالا بوده و اگر تمدید هم شود قابل قبول است.
مرتضوی ادامه داد: تنوع این نمایشگاه برای گروه های مختلف هدف در جامعه بسیار خوب بود و توانسته نیازهای پوشاک کودک چند ساله تا فرد سالمند را به خوبی برطرف کند و برنامه های مختلفی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری ازجرم دادگستری خراسان رضوی گفت: تنوع برنامه و محصولات در این نمایشگاه به میزان خوبی عرضه شده است که جای خرسندی دارد.
وی تصریح کرد: ما به عنوان متولی اگر در این فضاها و فرهنگ سازی ها نخواهیم هزینه کنیم، مجبوریم در برخورد هزینه کنیم. ما اگر بخواهیم موفق باشیم باید هزینه و سرمایه گذاری را پیشگیری و فرهنگ سازی انجام دهیم.
مرتضوی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد بسیار اقدام موثری است، ادامه داد: در این نمایشگاه ضمن اینکه کار فرهنگی در حال انجام است و مردم به استفاده از حجاب تشویق می شوند، یک صدم کار برخورد با این ناهنجاری‌ها که تنش و نارضایتی را به دنبال دارد، وجود نخواهد داشت و مردم با رضایت کامل در حال بازدید و خرید محصولات حوزه عفاف و حجاب هستند.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری ازجرم دادگستری خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: میزان بازدید از نمایشگاه و استقبالی که از سمت مردم صورت گرفته قابل توجه است و استقبال بسیار خوبی از این رویداد ملی انجام شد و با توجه به تنوع محصولات، ماندگاری مردم در نمایشگاه نیز قابل قبول است و افراد از تمامی غرفه ها بازدید دارند.

اختصاص یک صد میلیارد تومان بودجه به حوزه بانوان و خانواده در مشهد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت:در بودجه مدیریت شهری، سال آینده بالغ بر یکصد میلیارد تومان به حوزه منابع بانوان و خانواده اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، مجید طهوریان عسکری در بازدید از اولین رویداد ملی تولیدکنندگان چادر و ملزومات حجاب، اظهارداشت: حوزه صنعت حجاب یکی از حوزه های کاملا اقتصاد محور داخل کشور است که براساس اطلاعات و آمار گمرگ، بسیاری از از کشورها روی این صنعت ایران برنامه ریزی کرده اند و جای گسترش دارد.

وی بیان کرد: طبیعتا بازار به این وسعت و نیاز چند میلیونی بانوان جامعه، حمایت دستگاه های مختلف را نیز در پی درخواهد داشت. در دوره ای چادر مشکی از دیگر کشورها وارد می شد اما امروز چندین کارخانه در کشور ایران در حال تولید این محصول هستند که این امر جای خوشحالی دارد و در این نمایشگاه نیز حضور فعالی دارند.
طهوریان عسکری ادامه داد: شورای ششم در این حوزه مصوبه ای را داشت تا بازارهای تخصصی حجاب در مشهد راه اندازی شود و اولین بار کمیسیون ویژه بانوان در شورای شهر تشکیل شد که این نشان دهنده توجه ویژه مدیریت شهری به مقوله بانوان، خانواده و حجاب است.
رئیس کمیسیون ویژه توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدوارم این نمایشگاه به یک نوبت ختم نشود و در طی سال شاهد برگزاری چندین مرحله از این رویداد ملی در شهر مشهد باشیم. حضور تولید کنندگان کشوری در این رویداد نیز نشان دهنده ظرفیت بالای مشهد در حوزه تولید محصولات حجاب است.
وی همچنین گفت: در بودجه مدیریت شهری، سال آینده بالغ بر یکصد میلیارد تومان به حوزه منابع بانوان و خانواده اختصاص یافته است و اصل توجه ما به حوزه بانوان و خانواده یک توجه جدی و ویژه است و از مجموعه مدیریت شهری و نمایشگاه بین المللی نیز درخواست استمرار این رویدادها را داریم و در جاهای مختلف شهر می‌توان اینگونه نمایشگاه ها را داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن