اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

آیت الله علم الهدی در نماز جمعه مشهد: اختلالات ارزی توطئه آمریکاست

کد خبر : 51453

امام جمعه مشهد گفت: اختلالات ارزی توطئه آمریکاست و آنها نقشه کشیده‌اند و برنامه دارند تا ما را به زانو درآورند و کسانی که برای حفظ پول و سرمایه خود به سراغ خرید دلار می‌روند بدون اختیار و بدون تصمیم، سرباز توطئه آمریکایی شده‌اند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اتاق شبیه ساز جنگ اقتصادی با ایران تشکیل شده است و یکی از استادان یهودی آن از فرماندهان جنگ اقتصادی با ایران است که در آخرین توییت خود اعلام کرده همان گونه که پیش‌بینی می‌کردیم دلار به ۶۰۰ هزار ریال نزدیک شده است.

وی ادامه داد: دشمن با ابزار فرهنگی و اقتصادی به سراغ ما آمده تا نظام را ساقط کند. کسی که جنسی خود را که با سرمایه کمتری تهیه کرده است با قیمت ارز بالا رفته و چند برابر می‌فروشد آیا مسلمان است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که برخی می‌گویند چرا نظام اسلامی دشمن تراشی می‌کند و با آمریکا در می‌افتد افزود: این دشمن شناسی است و دشمن تراشی نیست. چرا که استکبار جهانی دشمن ماست.

علم الهدی افزود: از همان اول آمریکا دنبال این بود تا انقلاب را به نفع خود مصادره کند و جاسوسی مثل عباس امیرانتظام هم داشت اما نتوانست و دید انقلاب از دروازه های مملکت بیرون رفته و منطقه را فرا گرفته است. آنها دیدند این منطقه حساس است و اگر انقلاب ایران منطقه را بگیرد ثروت و سلطه آنها لطمه خواهد دید و امروز در منطقه، انقلاب اسلامی ایران حرف اول را می‌زند و سیاست‌گزار قطعی در منطقه نظام اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: آمریکا می‌بیند در جریان مدیریت جهانی برای آنها رقیب درست شده است در حالی که بعد از جنگ سرد احساس کرد برای او رقیبی وجود ندارد اما دید یک سنگلاخ بزرگی جلوی او افتاده است و آن، اندیشه مدیریت جهانی به وسیله خدا و نماینده خداست.

امام جمعه مشهد گفت: انقلاب ایران، کشور ما و منطقه را از آمریکا خلاص کرد، آنها دیدند انقلاب ایران اندیشه ای را در جهان توسعه می دهد که اگر بشر به دنبال آن برود جایی برای استیلای آمریکا نیست و آن اندیشه این است که جهان یک مدیر بیشتر نداشته باشد و آن مدیر خدا و نماینده خداست و دشمن از هر ابزاری برای متوقف کردن این انقلاب استفاده می‌کند.

علم الهدی افزود: مسوولان ما در توطئه اختلالات ارزی دشمن راهکار و طرح های مختلف دارند که این طرحها را یکی پس از دیگری اجرا می‌کنند تا به خوبی از عهده آن بر بیایند و دشمن را شکست دهند.

وی ادامه داد:در هشت سال دفاع مقدس همه دنیا علیه ما بودند اما مردم کمک کردند و پیروز شدیم و الان هم جنگ سخت تر از آن دوران است که در عرصه های اقتصادی و فرهنگی با کمک مردم پیروز خواهیم شد و اگر مردم برای خدا قدم بردارند خدا هم کمک خواهد کرد.

امام جمعه مشهد گفت:در اختلالات ارزی نباید مردم به این آتش دامن بزنند و با در نظر گرفتن سود شخصی با گران کردن و ذخیره کردن دلار آتش دشمن را باد بزنند.

علم الهدی افزود: نظام اسلامی دشمن تراش نیست بلکه در برابر دشمنی مقاوم است و مقاومت می‌کند رهبر بصیر ما قهرمان مقاومت در برابر دشمنی دشمن و بزرگترین حکیم عارف و بصیر در دشمن شناسی است و دشمن تا براندازی اسلام و قرآن و دین راضی نمی شود و این را باید بفهمیم و در برابر دشمن مقاومت کنیم و بایستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز میلاد امام زمان(عج) ادامه داد: همه در اجتماع منتظران ظهور که ۱۸ سال است در مشهد برگزار می شود باشکوه هر چه بیشتر شرکت کنند چون این مساله راه افتادن از میدان شهدا تا حرم مطهر یک نماد ویژه است و معنای این حرکت آن است که یا صاحب الزمان (عج) ما پیرو تو هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن