پایتخت فرهنگ اسلامی

آزادی ۷۹۳ زندانی جرایم غیرعمد با وساطت خادمان رضوی

کد خبر : 51360

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از آزادی ۷۹۳ زندانی جرایم غیرعمد طی یک سال اخیر در قالب طرح «یا ضامن آهو» با وساطت خادمان رضوی و خیران خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، امین بهنام در گفت و گو با آستان نیوز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ با وساطت و پیگیری‌های خیران و خادمان آستان قدس رضوی ۷۹۳ زندانی در قالب طرح خداپسندانه «یا ضامن آهو» شرایط آزادی‌ شان فراهم شد و به کانون خانواده و کسب و کار خود بازگشتند. وی با بیان این که این طرح از سال‌ها پیش با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کشور آغاز شده است، افزود: امسال طبق پیش‌بینی ستاد دیه استان، مبلغ دیه یا بدهی مالی زندانیان ۱۹ میلیارد تومان برآورد شد که مبلغ ۹ میلیارد توسط خادمان جمع‌آوری و بقیه آن با همکاری ستاد دیه استان و کمک خیران تأمین اعتبار شد.

بهنام با اشاره به این که در بیشتر سفرها خادمان برای کسب رضایت شاکیان به شهرها و استان‌های مختلف سفر می‌کنند، بیان کرد: در برخی موارد مبلغ دیه یا بدهی زندانی توسط خادمان تهیه و رضایت شاکی گرفته می‌شود و در مواردی نیز خود خانواده شاکی به احترام پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) و حضور گروهی از خدمت گزاران حرم مطهر با لباس خادمی در منزل‌ آن ها، حتی بدون دریافت وجه از خواسته قبلی خود می گذرند و رضایت می‌دهند.

وی گفت: غالب خادمانی که برای جلب رضایت شاکیان مراجعه می‌کنند، افرادی هستند که با مسائل حقوقی آشنایی دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن