استانی

برگزاری دوره‌های آموزشی گلیم‌بافی طرح‌های سنتی در شهرستان بجستان

کد خبر : 51352

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بجستان از برگزاری دوره‌های آموزشی گلیم‌بافی سنتی در شهرها و روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی مهدی جمالی امروز یکشنبه هفتم اسفند ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر افزود: این دوره‌ها با حمایت مالی کمیته امداد شهرستان بجستان در شهر بجستان، شهر یونسی و روستای مرندیز شهرستان بجستان با انواع طرح‌های سنتی گلیم‌بافی از جمله ورنی، قشقایی، پیچ حصیری ساده و … با حضور بیش از هشتاد نفر برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بجستان ادامه داد: این دوره‌ها با تعداد حداقل ۲۲ و حداکثر۳۳ نفر در هر کلاس به تعداد ساعت استاندارد و تخصصی به‌صورت تئوری و عملی برگزار شد.

جمالی با بیان این‌که به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می‎شود، اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی با هدف اشغال‌زایی، حمایت هنرمندان و معرفی به بازار هدف برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بجستان یادآور شد: کمیته امداد شهرستان طی چند سال گذشته و با توجه به تفاهم‌نامه بین اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وکمیته امداد فعالیت‌های آموزشی زیادی داشته و با باعث پیشرفت صنایع‌دستی شهرستان بجستان شده که جای تقدیر دارد.

او از همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای شرکاء شهرستان بجستان هم‌چنین بخشداری بخش یونسی و مرکزی شهرستان برای تامین دستگاه‌های مورد نیاز برای آموزش و برخی هزینه‌های جاری، هم‌چنین از اداره جهاد کشاورزی شهرستان، اعضای شوراهای شهر یونسی و بجستان دهیاری وشورای اسلامی روستای مرندیز برای هماهنگی و تامین محل‌های برگزاری دوره‌ها تقدیر کرد.

شهرستان بجستان علاوه بر ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در حال حاضر دارای بیش از ۴۵۰ هنرمند، صنعتگر و شاغل در رشته‌های صنایع‌دستی در قالب مشاغل خانگی و کارگاهی است که ظرفیت صنایع دستی این منطقه را نشان می‌دهد.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن