یادداشت روز

رفاقت‌های قدیمی و رقابت‌های سالم در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

کد خبر : 51309

روز‌های پایانی ورود به فرایند انتخابات اتاق در حال گذر و گروه‌ها، لیست‌ها و ائتلاف‌ها در حال شکل‌گیری و علنی شدن هستند.

در این روز‌ها آنچه از همه بیشتر اهمیت دارد، نشان دادن بلوغ توسط تشکل‌ها و فعالین اقتصادی بخش خصوصی در رعایت اخلاق بویژه درخصوص قرار دادن نام افراد شایسته در ائتلاف‌هایی است که برای کسب رای به کارآفرینان معرفی می‌کنند.

احترام به رفاقت‌ها و دوری از بد اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی، دومین موضوع بسیار مهمی است که ائتلاف‌ها و کاندیدا‌ها حتما به آن توجه دارند.

ائتلاف‌ها و کاندیدا‌ها با خدای خود عهد می کنند به قصد خدمت به اقتصاد کشور و فعالین اقتصادی پای در میدان رقابت انتخاباتی می‌گذارند.

ائتلاف‌ها و کاندیدا‌ها همین ابتدا با خود قسم یاد می‌کنند که اگر در معرض تضاد منافع بین خود و مردم بویژه اعضای اتاق قرار گرفتند منافع خود را فدای منافع عموم بویژه فعالین اقتصادی کشور کنند.

موضوع مهم دیگر این است
که ائتلاف‌ها و کاندیداها قبول دارند اتاق بازرگانی از ارکان‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین همانگونه که در فرم‌های ثبت‌نام امضا کرده‌اند، حال که می‌خواهند وارد هیئت نمایندگان اتاق شوند اعلام میدارند خود را داخل نظام جمهوری اسلام می‌دانند؛ لذا حتماً مدافع نظام و اقتصاد کشور خواهند بود.

موضوع مهم دیگر این است
که ائتلاف‌ها و کاندیدا‌ها خود باور دارند که اسامی لیست آنها دارای شرایطی هستند که با ورود به هیئت نمایندگان برای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آبرو خواهند بود و از آبروی اتاق که پارلمان اقتصادی بخش خصوصی کشور است کم نمی‌کنند.

بسیار مهم است که ائتلاف‌ها و کاندیداها نزد اکثریت فعالین اقتصادی کشور بویژه استان خود، به پاکی و سلامت‌ ایمانی، انسانی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، معروف و شناخته شده می‌باشند.

از شرایط بسیار مهم دیگر که ائتلاف‌ها و کاندیدا‌ها باور دارند چند مورد را نباید داشته باشند و چند مورد را باید داشته باشند از جمله است:

۱- کاندیدا‌ها کارآفرین و فعال اقتصادی واقعی می باشند.
۲-کاندیداها تابعیت کشور دیگری ندارند؛ چرا که اگر دو تابعیتی باشند به پرچم آن کشور متعهد شده و سوگند یاد کرده‌اند.
۳- کاندیداها خود و خانواده ساکن ایران عزیز هستند؛ لذا به این سرزمین مقدس عهد و پیمان و دلسوزی دارند.
۴- کاندیداها بدهکاری معوقه از هر نوعی ریالی، ارزی و… ندارند.
۵- کاندیدا ها حتما محکومیت تعزیراتی و مالی ندارند.

🖋️محمدحسین روشنک
رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی
۵اسفند۱۴۰۱

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن