اسلاید شوشهری

برف و باران جاده‌های خراسان رضوی را فراگرفت

کد خبر : 51301

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: براساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی، بارش برف و باران ار بامداد روز شنبه در بیشتر جاده‌های اصلی و فرعی استان موجب لغزندگی سطح مسیرها شده است.

به گزارش صبح مشهد، جعفر شهامت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بارش برف در جاده های درگز – قوچان، کلات- مشهد، تربت حیدریه – باغچه، کاشمر- کوهسرخ، مشهد- چناران، سبزوار – بردسکن موجب لغزندگی سطح این محورها شده است.

وی گفت: بارش برف همچنین جاده های حوزه شهرستان های سرخس، فریمان، مشهد و طرقبه شاندیز را تحت تاثیر قرار داده و بارش باران سطح مسیرها را در کاشمر، مه ولات، نیشابور و قوچان لغزنده کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: مه گرفتگی در بزرگراه باغچه – نیشابور و جاده های قوچان – درگز و سرخس – مشهد موجب کاهش دید افقی رانندگان در این مسیرها شده است.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: بارش برف و باران همراه با افت دما از روز شنبه این استان را فرامی‌گیرد که تا صبح روز یکشنبه ادامه دارد، این سامانه بارشی باعث شدت گرفتن وزش باد، افزایش ابرناکی، بارش باران و برف و کاهش قابل ملاحظه ۱۰ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا بویژه در نیمه شمالی استان خواهد شد.

طی این مدت تشکیل مه، کاهش دید و لغزندگی محورها به ویژه در جاده های کوهستانی استان خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن