پایتخت فرهنگ اسلامی

آغاز اهداء ۱۰۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان سراسر کشور در حرم مطهر رضوی

کد خبر : 51213

 همزمان با عید مبعث رسول گرامی اسلام(ص) آیین اهدای ۱۰۰۰ سری جهیزیه اهدایی به زوجین جوان سراسر کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد. این مراسم با همکاری بنیاد کرامت رضوی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی و وزیر اقتصاد و دارایی در سالن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، مالک رحمتی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، در این مراسم اظهار کرد: موضوع خانواده و تسهیل در امر ازدواج از موضوعات بسیار مهمی است که آستان قدس رضوی آغازگر اقدامات بسیار خوبی در این حوزه بوده است. یکی از کارهای خیر کمک به جوانان برای تشکیل خانواده است که در همین راستا تهیه جهیزیه و اهدا آن به جوانان بسیار کمک‌کننده است.

وی ادامه داد: با اهدای جهیزیه به جوانان می‌توانیم در سه اقدام مهم تشکیل خانواده، رشد فرزندآوری و اشاعه سبک زندگی ایرانی، اسلامی و رضوی کمک‌کننده باشیم.

رحمتی تصریح کرد: در این اقدام که امشب شاهد آغاز آن بودیم ۶ قلم جهیزیه شامل، یخچال، فرش، تلویزیون، گاز، لباسشویی و جاروبرقی به نو مزدوجین اهدا شد و نوعروسان و نودامادانی که از این وسایل متبرک در منازل‌شان استفاده می‌کنند به تاسی از سیره و سبک رضوی زندگی سرشار از مهر و محبت و مهربانی خواهند داشت و در واقع زندگی امام رضایی دارند.

وی با بیان اینکه این اقدامات خیرخواهانه ذیل پرچم علی ابن موسی الرضا(ع) محدودیت ندارد، گفت: این خدمات با همکاری مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی، مرکز مشاوره آستان قدس رضوی و سایر موسسات و نهادهای وابسته به این آستان مقدس در حال انجام است.

محمدحسین استادآقا، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی، خاطرنشان کرد: این مراسم در ادامه برنامه‌های خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف کشور در کنار مضجع نورانی ثامن‌الحجج(ع) تدارک دیده شده است.

وی گفت: توزیع ۱۰۰۰ سری جهیزیه در سراسر کشور به برکت نام مبارک حضرت رضا(ع) از امشب آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

استادآقا ادامه داد: امیدواریم مهر رضوی در سراسر کشور طنین‌انداز شود و جوانان این مرز و بوم زندگی مشترکشان را با رنگ و بوی رضوی آغاز کنند و زندگی پر برکتی داشته باشند.

مصطفی خاکسار قهرودی، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در ادامه این مراسم گفت: این نظام پابرجاست تا بتواند به مردم خدمت کند و در سایه این خدمت شرایط و رفاه و آسایش را برای جامعه فراهم آورد.

وی بیان کرد: اقدامی که امروز انجام شد نشان‌دهنده این است که اندیشه خدمت برای تحقق این مسئولیت بزرگ در حال تکمیل شدن است و قدم به قدم به سمت خدمت‌رسانی بیشتر و بیشتر پیش می‌رویم.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، خاکسار ادامه داد: هر چند کار خیر و خدمت‌رسانی ریشه طولانی و عمیقی دارد اما آن چیزی که باید رقم بخورد، سامان یافتن این اقدامات خداپسندانه است. ما باید از تمام امکاناتی که در اختیار داریم با هم‌افزایی بیشتر نهادها و سازمان‌های مختلف و خیرین بهره ببریم و این اقدامات را در سطح کشور گسترش دهیم تا اثر گذاری جامع و کاملی داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن