اقتصادی

‍ معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درحاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان:

برای توسعه تولید در سطح کشور نیازمند بازارهای جدید در جهان هستیم/ اقدام نمایشگاه بین المللی مشهد جای تقدیر دارد

کد خبر : 51150

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: نگاه دولت، نگاه به توسعه روابط با کشورهای همسایه است و در همین راستا برای توسعه تولید در سطح کشور، نیازمند بازارهای جدید در سطح جهان هستیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، علی رسولیان اظهار داشت: اقدام نمایشگاه بین‌المللی مشهد جای تقدیر دارد که بعد از چند سال فاصله بین برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور ترکمنستان، در فاصله زمانی بسیار کوتاهی و در زمان مشخص شده، نمایشگاهی را با سطح کیفی بسیار بالا و مناسب و همچنین با استقبال گسترده مقامات ترکمنستان، حضور تجار و فعالین اقتصادی این کشور در شهر عشق‌آباد برگزار کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه، شرکت های بسیار خوبی در سطح و تراز بین‌المللی همانند شرکت‌های پتروشیمی بزرگ ایران، شرکت‌های نفتی بزرگ ایران، شرکت‌های خوب مصالح ساختمانی، حضور پیدا کردند و با این حضور مؤثر خود شاهد هستیم که مقامات ارشد ترکمنستان در سطح وزرای کابینه از نمایشگاه بازدید داشتند و با مشاورین ما صحبت کردند بسیار خوشحال‌کننده است.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: امروز ما برای توسعه تولید در سطح کشور نیازمند بازارهای جدید هستیم، نیازمند این هستیم که بتوانیم تقاضا برای این تولید را در خارج از کشور افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه نگاه دولت، نگاه به توسعه روابط با کشورهای همسایه است، گفت: در طول یک‌سال گذشته ما شاهد توسعه مبادلات با کشور ترکمنستان بودیم. زمینه های بسیار خوبی فراهم شده و من امیدوارم این نمایشگاه و حضور مؤثر فعالین اقتصادی، مسیر جدیدی را برای توسعه مبادلات با کشورهای آسیای میانه رقم بزند و انگیزه‌ای جدی در بین فعالین اقتصادی در بین مسئولین این کشور وجود دارد تا مبادلات افزایش پیدا کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن