اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار

حاج علی اکبری: هرسال قله ۲۲ بهمن مرتفع‌تر می‌شود/ مشکلات کشورناشی ازعدم توجه به فرامین رهبری است

کد خبر : 51027

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه تاریخ در برابر ۲۲ بهمن ۵۷ تمام قد ایستاده است، گفت: از این نقطه مسیر تاریخ عوض و معبری برای عصر ظهور گشوده شد. در زمانه‌ای که غرب و شرق در حال رو به اضمحلال بردن مسیر بشریت هستند، به یک باره انقلاب اسلامی رویه را تغییر داد و یک پیچ تاریخی اتفاق افتاد.

به گزارش صبح مشهد به نقل ازا ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری صبح امروز ۲۲ بهمن در مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی این روز زمینه‌ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) است، اظهار کرد: برای اینکه عظمت این نهضت بزرگ و انقلاب اسلامی را بهتر درک کنیم، لازم است به مبنای معارفی انقلاب مراجعه کنیم.

وی با اشاره به انحرافاتی که پس از بعثت پیامبر(ص) رخ داد، افزود: در نهایت خداوند حجت بالغ خود را ذخیره کرد تا جهان برای ظهورش آماده شود. در این میان قرآن کریم در کنار توبیخ مرتدین، بشارت داد که در آینده‌ای دور جماعتی سازمان یافته و دارای هویت سرزمینی و توحیدی به میدان خواهند آمد و زمینه را برای تحقق وعده الهی آماده می‌کنند. این بشارت در سوره‌هایی از جمله جمعه، مائده، محمد (ص) آمده و در تمام این‌ها وعده داده شده است در آینده کسانی می‌آیند که تاریخ را در مسیر صحیح خود قرار می‌دهند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: هنگامی که از پیامبر(ص) پرسیدند این افراد چه کسانی اند، پیامبر فرمودند این افراد اصلاح‌گر هموطنان سلمان فارسی اند. به این ترتیب مسیر دیگری پیش روی تاریخ باز شد و همه متوجه شدند که باید چشم امید به ایران داشته باشند. در این میان، تدبیر الهی باعث شد مکر مامون، امام رضا(ع) را از حجاز به مرو آورد و تقدیر چنین رقم خورد که ملت بزرگ ایران توسط حضرت رضا(ع) برای انجام آن کار بزرگ آماده شوند و هنگامی که امام رضا(ع) در میان جمعیت استقبال‌کنندگان نیشابوری حدیث سلسله‌الذهب را خواند، آن ماموریت بزرگ را به ایرانیان سپرد.

حاج علی اکبری با بیان اینکه حضور خاندان امام رضا(ع) در نقاط مختلف این کشور نشان‌دهنده این است که تمام وجود مردم ما باید با خاندان پیامبر متحد شود، گفت: همین اتفاق هم افتاد و هویت ملت ما تغییر کرد. همچنان چشم امیدها به ایران است. در عمق ساختار شخصیتی ملت ما اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است تا همه چیز برای آن روز بزرگ آماده شود.

وی با بیان اینکه مشهد از همان ابتدای شروع نهضت انقلاب دارای ماموریتی ویژه بود، عنوان کرد: در جریان قیام گوهرشاد نیز ملت ایران درخشش غیرت مردم مشهد را دیدند. بعدها نیز وقتی افرادی مانند نواب صفوی از مشهد در برابر ظلم ایستادند و اتفاقاتی مانند قیام ۱۵ خرداد رخ داد، معلوم شد اتفاقات بزرگی قرار است در مشهد بیفتد. این‌ها همه نتیجه وجود مضجع حضرت رضا (ع) در این شهر بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تبعید امام خمینی به عراق، بیان کرد: این باعث شد طی ۱۵ سال سازماندهی و تربیت نیرو توسط انسان‌های رشیدی همچون صدوقی‌ها، هاشمی‌نژادها، طبسی‌ها و خامنه‌ای‌ها انجام شود. این مسیر بسیار حساب شده طی شد و در سال ۵۶ ناگهان باروت غیرت مردم ایران منفجر شد و این برای نظام کفر عجیب بود، چراکه این کشور حیات خلوت آمریکا بود. دشمن نمی‌دانست تدبیر حضرت رضا (ع) چگونه در حال به نتیجه رسیدن است.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه قیام‌های انقلابی مردم ظرف دو ماه به اوج رسید، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، در مدت اندکی طومار رژیم ۲۵۰۰ ساله در هم پیچیده و پرچم الهی در این کشور برافراشته شد. استکبار از جایی که باورش نمی‌شد، شکست خورد و اتفاقات بزرگی در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد.

تاریخ تمام قد در برابر ۲۲ بهمن ۵۷ ایستاده است

وی با بیان اینکه تاریخ در برابر ۲۲ بهمن ۵۷ تمام قد ایستاده است، گفت: از این نقطه مسیر تاریخ عوض و معبری برای عصر ظهور گشوده شد. در زمانه‌ای که غرب و شرق در حال رو به اضمحلال بردن مسیر بشریت هستند، به یک باره انقلاب اسلامی رویه را تغییر داد و یک پیچ تاریخی اتفاق افتاد. وقتی امام و امت به هم رسیدند، با همان نشانه‌هایی که پیامبر فرموده بودند، این اتفاق بزرگ رخ داد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه ۴۴ سال است که دیدن بصیرت مردم ما، استکبار را به خشم‌ می‌آورد، گفت: هر سال قله ۲۲ بهمن مرتفع‌تر می‌شود. ملت ایران یوم‌الله ۲۲ بهمن را بسیار دوست دارد، زیرا این تاریخ، روز بازگشت به هویت ملت ایران است. امروز ملت ایران از فراز این قله مرتفع در حال نگاه به دیروز، امروز و فرداست.

حاج علی اکبری ادامه داد: وقتی ملت ما به دیروز نگاه می‌کند، ۴۴ سال عزت و شرف را می‌بیند و با تمام وجود لمس می‌کند که انقلاب اسلامی ملت ایران را از حضیض ذلت به اوج عزت رساند و ایران را از یک کشور زیر دست استکبار، به یک قدرت بالنده تبدیل کرد. مردم ما می‌بینند کشور در حال حرکت در مرزهای دانش جهانی است، در زیرساخت‌های امنیتی از مرحله بازدارندگی هم گذشته و به مرحله ضربه اول رسیده و در مسیر قدرت، با سرعت بالایی در حال حرکت است. مردم ما وقتی به عقب نگاه می‌کنند، می‌بینند فرزندان این کشور در دستگاه تربیت الهی به چه فتوحاتی دست یافته‌اند و چه سلحشوری‌ها کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی در حال خفه شدن است

وی با بیان اینکه خاورمیانه تحت تاثیر انقلاب اسلامی دگرگون شده است، افزود: اکنون خاورمیانه منطقه مقاومت اسلامی است و عمق راهبردی ایران از عراق، سوریه تا لبنان و یمن گسترش یافته است. انقلاب اسلامی معادلات را به نفع محرومان و مومنین تغییر داده است. اکنون دیگر از اتحاد جماهیر سوسیالیستی کذایی خبری نیست، جریان امپریالیست آمریکا هم در هر روز با ضربه شست ملت ایران رو به افول است و اکنون به چه کنم چه کنم افتاده است و امروز این بیشتر از هر وقتی قابل درک است. مشکلات داخلی، آمریکا را رو به هزیمت و افول قرار داده است. این وضع کسانی است که نخواستند واقعیت انقلاب اسلامی را قبول کنند. رژیم صهیونیستی نیز در وسط این منطقه در حال خفه شدن است و باید دور خود را دیوار بکشد، چراکه از هر طرف در محاصره نیروهای حزب‌الله است، از درون نیز با مشکلات زیادی مواجه است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: ملت ما وقتی امروز خود را می‌بیند، مشاهده می‌کند از آخرین فتنه سربلند بیرون آمده است. همان طور که رهبری نیز فرمودند، دشمن تمام ظرفیت خود را به میدان آورد، اما دچار خطای محاسباتی شد و یک بار دیگر از ملت ایران رودست خورد. معلوم شد ملت ایران به بلوغ سیاسی رسیده و به بصیرتی دست یافته است که می‌تواند تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، اما دشمن این شعور الهی ملت ایران را نمی‌تواند درک کند. دشمن ما دچار افسردگی و روسیاهی شده است. به خیال خودش آماده بود بر طبل پیروزی بزند، اما باز هم حضور ملت ایران و جلوه دهه هشتادی‌ها، خار چشم آن‌ها شد. امروز هم دشمن با دیدن حضور مردم عصبانی است و نمی‌داند باید چه بکند.

مشکلات از عدم توجه به فرامین رهبری ناشی می‌شود

حاج علی اکبری تصریح کرد: امروز ملت ایران می‌بیند هر جایی به تدابیر امام امت عمل کرده، پیروز شده است و بخش قابل توجهی از مشکلات در اقتصاد، فرهنگ و اجتماع هم از غفلت در عمل کردن به فرامین امام و رهبری ناشی می‌شود. امروز ملت ایران به این روشن‌بینی رسیده است که می‌تواند بین حقیقت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه با ضعف‌های کاری، تمایز قائل شود. ملت ایران خود را صاحب انقلاب می‌داند.

وی با بیان اینکه ملت ما امروز کار خود را قوی‌تر از سال‌های قبل انجام داد، گفت: ملت ما باید برای تقویت وحدت ملی تمام اهتمام خود را به کار گیرد و به ویژه خواص جامعه وظیفه مضاعفی دارند. همچنین مطالبه روشن ملت ما از قوای کشور این است که تمام دستگاه‌ها قوی‌تر از همیشه به ترمیم ضعف‌ها و مبارزه با فساد بپردازند و به سیاست‌های رهبری در همه امور توجه کنند، چراکه اگر پای فرامین رهبری بایستیم، موفقیت‌ها بسیار سریع‌تر از چیزی که فکر می‌کنیم رقم خواهد خورد و ظهور حضرت عصر با سرعت بیشتری محقق خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن