زندگی

همسرم زنِ‌ زندگی است اما خرجش زیاد است

کد خبر : 50960

خانمی دارم ۴۴ ساله. همسر خوب و قابل‌اعتمادی است. به قول معروف، زنِ زندگی است اما یک مشکلی که با او دارم، حرص و طمع زیادش است. یک روز می‌گوید لباس بخر، یک روز می‌گوید وسایل خانه را عوض کنیم، یک روز می‌گوید به فکر عوض‌کردن خودرو باشیم. با این ولخرجی‌ها، آرامش را از خودش و من گرفته. هرچقدر به او می‌گویم حرص نزن، به گوشش نمی‌رود. چه کنم؟

نویسنده : فریبا البرز| ‌ کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

ولخرجی همسر و میل به خریدهای افراطی، مسئله‌ای است که متاسفانه عده‌ای درگیرش هستند و اگر طرف‌مقابل طرز فکری متفاوت با او داشته باشد، آسیب‌های جدی به کانون خانواده می‌زند. ظاهرا این مسئله برای شما دردسرساز شده است. در ادامه چند توصیه به شما داریم.

خانم‌تان از قدیم همین‌طور بوده؟

اگر همسرتان قبل از ازدواج با شما این‌گونه بوده که بر می‌گردد به شیوه‌های تربیتی و سبک خودش، اما اگر بعد از ازدواج با شما و در چند وقت اخیر این‌گونه شده ممکن است دلیلش این باشد که در رابطه با شما نیازها و خواسته‌هایش برآورده نشده و بهایی به احساساتش داده نمی‌شود. به همین دلیل می‌خواهد این هیجانات را با خرید کردن‌های افراطی برآورده کند. در این صورت شما باید مشکل رابطه‌تان را حل کنید و ارتباط زن و شوهری را بهبود دهید تا این مشکل حل شود. اگر نمی‌دانید از خودش بپرسید که نیازها و خواسته‌هایش چیست و چه کاری برای او می‌توانید انجام دهید.

واقعا خواسته‌هایش غیرلازم است؟

گاهی اوقات برخی لوازم خانه و تهیه آن‌ها ضرورت دارد. مثلا تعدادی از لوازم منزل واقعا اسقاطی شده و جدا نیاز به تعویض دارد. به عنوان مثال سرویس چوب منزل سال‌هاست که همین است مثلا ده سال و بیشتر. ظروف شکسته و لب پر شده‌اند. خودرو بیشتر از قیمتش خرج تعمیر دارد یا لباس‌ها بسیار کهنه و رنگ و رو رفته شده‌اند و … درخواست این مدل خرید کردن‌ها ولخرجی نیست. اگر این‌گونه است قدری بیشتر دقت نظر داشته باشید.

درباره دخل و خرج‌تان مشورت کنید

هرگز با دعوا کردن و لحن بد درباره این موضوع با او صحبت نکنید. برای حل این مشکل نمی‌توانید با بحث و دعوا و بازجویی کردن از او پیش بروید. بهتر است با لحن مودبانه و خوب استفاده کنید. با هم تعیین کنید که ماهانه چقدر باید خرج و چقدر باید پس‌انداز کنید. وقتی همه چیز نوشته و مشخص شود او هم قطعا پایبندی بیشتری برای تعهد به مسائل مالی قائل خواهد شد. در ضمن، خودتان الگوی مناسب مالی خوبی برای همسرتان باشید. درباره مشکلاتی که ولخرج بودن خانم‌تان برای شما ایجاد می‌کند با همسرتان صحبت کنید. لازم نیست با لحن بد و بازجویی با او صحبت کنید اما می‌توانید بگویید واقعا تا آخر ماه پولی برای خرید مایحتاج ضروری باقی نمانده و این مسئله برای شما خیلی سخت شده است. نکته پایانی هم این که اگر همسرتان زمانی که خوشحال است به سمت خرید کردن زیاد می‌رود با هم قرار بگذارید که وقتی خوشحال هستید و ممکن است به سمت ولخرجی بروید به جای آن کارهای دیگر و سالم‌تری را انجام بدهید مثل بیرون رفتن و قدم‌زدن‌های دونفری و … .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن