اجتماعیاسلاید شو

تشریح فعالیت های محفل خیراندیشی درمانی موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر:

پوشش ۶۰ هزار بیمار در ۲۴ سال اخیر

کد خبر : 50812

هزارمین جلسه محفل خیراندیشی درمانی موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیردر بیمارستان رضوی مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خیرین و خانواده آنها برگزار شد اقدامات و فعالیت های این مجموعه طی ۲۴ سال فعالیت تشریح شد.

“هیچکس نباید به سبب تنگدستی از درمان باز بماند”
غلامرضا بصیری پور مدیرعامل موسسه خیریه بیماران آسیب پذیر توس در این مراسمگفت: موسسه خیریه «حمایت از بیماران آسیب‌پذیر توس» این سلسله جلسات را ازاسفندماه سال ۱۳۷۸ با نیت حمایت از بیماران آسیب‌پذیر و محروم آغاز کرده و به زودی شاهد برگزاری هزارمین جلسه آن خواهیم بود.

بصیری پور ادامه داد: در ۲۴ سال گذشته با حضور پررنگ خیرین در هرجلسه به پرونده ۵۰ تا ۷۰ بیمار رسیدگی شده و هزینه های درمان آنها تامین شده است .

مدیرعامل موسسه خیریه بیماران آسیب پذیر توس با بیان اینکه این جلسات امروز پساز گذشت بیش از ۲۳ سال تبدیل به یک نشست خیراندیشی و گردهمایی خیرین تبدیل شده، گفت: در هر جلسه به صورت میانگین ۶۰ بیمار بی‌بضاعت از اقصی نقاط این کشور و حتی دنیا مورد حمایت قرار می‌گیرند و براساس اسناد، تاکنون ۶۰ هزار بیمار رسیدگی و حمایت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمامی بیماریها در ردیف حمایت این مجموعه قرار می گیرند گفت: موسسه از تمامی بیماران با انواع بیماری ها حمایت می کند و تلاش دارد تا هزینه های درمان آنها را تامین سازد اما در این راستا از پذیرش افرادی که نیاز به حمایت مالی برای انجام فعالیت های پزشکی زیبایی معذور هستیم.

وی تصریح کرد: موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب‌پذیر توس بر این باور بوده که در شهر امام‌رضا (ع) هیچ نیازمندی نباید به دلیل مشکلات و مسائل مالی از
درمان باز بماند و یا در تهیه نسخه درمانی خود مشکل داشته باشد.

مدیرعامل موسسه خیریه بیماران آسیب پذیر توس خاطرنشان کرد: ارائه هزینه های درمان تنها فعالیت ما در این حوزه نیست و خدماتی نظیر خرید تجهیزات پزشکی برای نگهداری بیمار در منزل از خدمات مجموعه ما محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در یک مورد، قریب به ۱۶ سال یک دستگاه ونتیلاتور در اختیاریکی از بیماران تحت پوشش موسسه بوده، افزود: علاوه بر این تجهیزاتی، چون ویلچر، واکر و … نیز توسط مجموعه به صورت رایگان به نیازمندان اهدا می‌شود؛ از ابتدای شکل‌گیری موسسه تاکنون بالغ بر هزار دستگاه ویلچر در اختیار نیازمند قرار گرفته است.

وی بیان داشت: اگر خیرین ما به صورت خودجوش در بیمارستان ها حضور پیدا کنند حدود سه برای هزینه ای که در جلسات صورت می گیرد را جهت تامین منابع مالی درمانی پرداخت می کنند اما یکی از دلایل اصلی خیرین برای پرداخت هزینه های درمانی از کانال مجموعه خیریه ما بحث ارتباطات با بیمارستان ها و کاهش چشم گیر هزینه های درمان است.

بصیری پور با تاکید بر اینکه محدوده جغرافیایی برای ما در این باره مطرح نیست گفت:آمادگی ارائه خدمات به تمامی بیماران در سراسر کشور هستیم و تلاش می کنیم تا هیچکس به سبب تنگدستی از درمان باز نماند.

وی با انتقاد از علوم پزشکی مشهد بیان داشت: از مدیران علوم پزشکی مشهد برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آوردیم که طبق سنوات گذشته از فعالیت های ما
حمایت نکردند.

“تاثیر بسزای خیریه ها در کاهش آسیب های اجتماعی”

در جریان این مراسم اسماعیل رحمانی معاون دادستان مشهد مقدس به خبرنگار ما گفت: خیریه ها با حضور موثر در سطح جامعه خلا های به وجود آمده را ترمیم و برطرف می کنند.

وی با اشاره به موضوع معتادان متجاهر در شهر مشهد گفت: در سالهایی که مشهد با رشد تعداد معتادین متجاهر دست و پنجه نرم می کرد خیرین ما در حوزه اجتماعی به این موضوع ورود کردند و گام های بزرگی در راستای ایجاد کمپ های ترک اعتیاد برداشتند.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: امروزه آسیب های اجتماعی بسیاری با ورود خیریه ها کمرنگ شده اند و مسائل بسیار متنوعی در سطح جامعه با ورود تخصصی خیریه ها
در حال برطرف شدن هستند.

رحمانی افزود: آمار دقیق و جامعی وجود ندارد اما آمار استمزاجی نشان می دهد که حضور خیریه ها در کاهش جرم و آسیب های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: به عنوان دستگاه قضا نظارت دقیقی را بر روند فعالیت های خیریه ها داریم تا شفافیت همواره سرلوحه کار این مجموعه قرار بگیرد.

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه هزینه منابعی که خیرین در اختیار خیریه ها قرار می دهند باید با دقت صورت بگیرد گفت: اگر در مجموعه ای شفافیت محدوش شود
و فضا برای فساد و تضییع حقوق عامه فراهم شود قطعا دستگاه قضایی با ورود جدی خود در برابر این نوع اتفاقات ایستادگی کرده و با خاطیان برخورد جدی خواهد کرد.

ارائه خدمت رایگان ۱۵۰ دندانپزشک

در ادامه این مراسم دکتر سعید مجیدی به خبرنگار ما گفت: در ۱۷ سال گذشته با همکاری حدود ۱۵۰ دندانپزشک توانسته ایم خدمات شایانی را در اختیار بیماران نیازمند قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به هزینه های بالای دندانپزشکی حضور در این عرصه و ارائه خدمات رایگان به مستمندان و کم توانان ذهنی را وظیفه ای اجتماعی برای خود تلقی کرده و برای رفع این نیاز وارد میدان شدیم.

وی با بیان اینکه مجموعه خیراندیشی تاکنون گام های موثری در زمینه درمانی و سلامت نیازمندان برداشته گفت: شفافیت، سرعت و اخلاص از مهم ترین مولفه های رشد و تداوم فعالیت این مجموعه بوده است.

گفتنی است محفل خیراندیشی درمانی موسسه خیریه حماین از بیمارات آسیب پذیر در طول مدت فعالیت خود ۱ هزار جلسه تشکیل داده و بیش از ۱۰۰ هزار ساعت حضور اعضا در جلسات ثبت شده است.

گفتنی است هزینه های واقعی بیماران در ماه حدود ۶۰۰ میلیون تومان بوده که با ارتباطات و حضور موسسه به ۲۰۰ میلیون تومان در ماه کاهش پیدا می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن