شهری

پنج هزار هکتار زمین خالی در حاشیه شهر مشهد وجود دارد

کد خبر : 50761

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پنج هزار هکتار زمین خالی در حاشیه این شهر وجود دارد که اگر زمینه برای به توافق رسیدن با مالکان آنها فراهم شود می توان خدمات خوبی در این مناطق ارائه کرد.

به گزارش صبح مشهد، حمید ضمیری روز چهارشنبه در نشست مجازی با خبرنگاران مشهدی افزود: همچنین با تعیین تکلیف و تملک این زمینها، منابع خوبی برای اجرای طرحهای شهرداری ایجاد می‌شود.

وی در خصوص افزایش ضریب ایمنی ساختمانها نیز اضافه کرد: آتش نشانی مکلف به شناسایی، صدور اخطاریه و اقدامات قانونی برای ایمن سازی ساختمانهای ناایمن و اخذ تاییدیه ایمنی است و اقدامات لازم در دست انجام است.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای استحکام بنا نیز کارشناسان آتش نشانی با همکاری سازمان نظام مهندسی بازدیدها و اقدامات کارشناسی را انجام می دهند.

ضمیری افزود: تا کنون طرح تفصیلی هفت حوزه مشهد تهیه شده که طرح های جنوب غرب و جنوب شرق ابلاغ شده و طرح پنج حوزه دیگر تا پایان هفته دیگر ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی منطقه توس نیز در حال تهیه توسط مشاور است و وارد فرایند تدوین ضوابط و کاربری‌ها شده است همچنین طرح پیشخوان زیارت نیز در دست تهیه است که طبق این طرح تمام محلات مشهد پیشخوان زیارت می‌شوند و ارتباط معنوی بین محلات و حرم مطهر برقرار می‌شود.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص گزینه انتخاب شهردار برای مشهد نیز گفت: تا کنون در شورای شهر به گزینه خاصی نرسیده ایم، ممکن است برخی اعضای شورا نیز تمایل به برعهده گرفتن این پست داشته باشند اما تا این مرحله موضوع خاصی مطرح نشده است.

شهر مشهد دارای ۱۷۰ محله است که ۷۰ محله جزء محلات کم برخوردار است و رویکرد شورای شهر اولویت دادن به حاشیه شهر و این محلات است به طوری که در بودجه شهرداری مشهد از هزار و ۷۰۴ طرح عمرانی ۶۹۰ طرح، ویژه حاشیه شهر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن