دانش و فناوری

نخستین “اطلس سه بعدی چشم” در مشهد تولید شد

کد خبر : 50755

نخستین اطلس سه بعدی چشم (VirEye) کشور به همت استادان و دانشجویان گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و تولید شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از مدیر گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی این دانشگاه گزارش داد: اطلس سه بعدی چشم نخستین اطلس تهیه شده در کشور برای بررسی آناتومی ماکروسکوپی چشم است که این محصول فناورانه به عنوان یک نرم‌افزار کاربردی پس از انجام مطالعات لازم منطبق با برنامه‌های علمی و تکنولوژی آموزشی طراحی و تولید شده است.

دکتر علی عماد زاده افزود: این اطلس چشم که در مراحل ساخت و تولید آن از تکنولوژی “استریوسکوپیک” (شیوه ای برای ایجاد تصور سه بعدی در بیننده بوسیله دید دو چشمی) بهره گرفته شده است، امکان درک کامل سه بعدی آناتومی چشم برای کاربر را مقدور می کند.

مدیر گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی مشهد گفت: نمایش چشم انسان و همه لایه‌های آن با قابلیت درک به صورت سه بعدی، قابلیت نمایش لایه خاصی از چشم و جابجا کردن لایه‌ها، قابلیت بزرگنمایی و چرخش، نام‌گذاری لایه‌ها و بخش‌های مختلف چشم به همراه توضیحات و نمایش تصاویر ام.ار.آی و سی.تی.اسکن چشم، مهمترین ویژگی‌های کاربردی این اطلس به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: مراحل اولیه طراحی و تولید این اطلس سه بعدی که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود، هم اکنون نهایی و در آزمایشگاه تکنولوژی آموزشی گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی در دسترس و قابل استفاده اساتید و دانشجویان علاقه‌مند است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن