اجتماعیاسلاید شو

آبشارهای یخ زده اخلمد، گردشگران را به چناران کشاند

کد خبر : 50727

بخشدار مرکزی چناران گفت: کوه های برفی و آبشارهای یخ زده و زیبای اخلمد موجب حضور گسترده کوهنوردان و طبیعت گردان به مناطق کوهستانی چناران شده است.

به گزارش صبح مشهد، رضا داروغه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از این که ایرنا خبر یخ زدن آبشارهای اخلمد را رسانه‌ای کرد و بازتاب گسترده آن در بسیاری از رسانه ها، علاوه بر کوهنوردان، گردشگران زیادی نیز با هدف بازدید از زیبایی های کم نظیر طبیعت زمستانی منطقه به ویژه مناظر آبشارهای یخ زده و قندیل بسته زیبای اخلمد به این روستای ییلاقی سفر کرده اند تا از نزدیک این زیبایی ها را به چشم خود نظاره کنند.

وی اضافه کرد: روستای اخلمد به خاطر جذابیت های طبیعی بی نظیر همچون کوهسار، رودخانه، آبشارها، چشمه ها و دیگر مواهب و چشم اندازهای خدادادی و بکر از حیث گردشگری در تراز بالاتری نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر کشور قرار دارد.

بخشدار مرکزی چناران گفت: با ایجاد زیرساخت های گردشگری در این منطقه متناسب با تعداد زیاد گردشگران، زائران و سیاحان می توان از ظرفیت بالای طبیعت گردی منطقه بهره گرفت.

داروغه با اشاره به سابقه تاریخی و جایگاه طبیعت زیبا و مفرح اخلمد در فصول چهارگانه سال افزود: تعداد گردشگران این منطقه در فصول بهار و تابستان بسیار بیشتر و در خور توجه نسبت به سایر فصول است.

وی ادامه داد: با حضور مداوم و استقبال گسترده مردمی به خصوص در روزهای برفی و یخبندان جاری از آبشارهای زیبای اخلمد باید گفت گردشگری اخلمد در هیچ فصلی تعطیل بردار نیست بنابراین روستای اخلمد نیازمند توجه ویژه مسوولان استانی و ملی است و برای توسعه، عمران، آبادی و اداره آن باید با نگاه ملی به گردشگران منطقه ارائه خدمات داد.

آبشارها، رودخانه و مناطق گردشگری و روستایی اخلمد در ۸۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است.

شهرستان چناران واقع در شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۶ روستای بیش از ۲۰ خانوار، ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن