شهری

کوه پارک مشهد به بهره‌برداری رسید

کد خبر : 30455

طرح کوه پارک مشهد از امروز ٢۶ تیرماه در اختیار شهروندان این شهر قرار گرفت.

صبح مشهد– شهردار مشهد روز پنجشنبه در پست اینستاگرامی خود از اتمام این طرح خبر داد و نوشت: کوه‌پارک مرهم کوچکی بر زخم درخت‌های توت وکیل‌آباد و سپیدارهای ملک‌آباد است، با بیش از یک میلیون درخت که به عشق شما کاشته‌ایم.

محمد رضا کلایی افزود: گشایش کوه‌پارک با شعار “خانواده امن‌ترین جای دنیا” به جای “خانه، امن‌ترین جای دنیا” انجام می‌گیرد، در شرایط بحرانی و پیچیده فعلی کرونا، کوه‌پارک مجال مختصری برای ارائه خدمت خانواده‌محور است.

به همین دلیل طرحی ٣۶ ماهه را به صورت شبانه‌روزی طی حدود چهار ماه برای شهروندان آماده کردیم.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری‌های پیشگیری و مهار کرونا، نباید مدام توپ را به زمین مردم بیندازد بلکه در کنار هر سلب و حذف باید ایجاب‌ها و افزوده‌هایی باشد.

شهردار مشهد نوشت: وقتی از فاصله گذاری اجتماعی صحبت می کنیم به فضا و عرصه عمومی زیادی نیاز داریم تا فاصله‌گذاری عملی باشد و کوه پارک با بیش از دو میلیون متر مربع مساحت، سرانه عرصه عمومی در شهر مشهد را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

کلایی افزود: کوه پارک پروژه‌ای مرده و محل مناقشات و بخشی نگری‌ها و کاری ناتمام در ارتفاعات جنوبی مشهد بود اما امروز کوه پارک سهم شهروندان است.

طرح کوه پارک در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد و در انتهای بلوار دلاوران این شهر پس از توقف طرح کمربند جنوبی تعریف و اجرایی شد.

طرح آزادراه و کمربند جنوبی مشهد از انتهای بولوار شهید برونسی تا اتوبان مشهد – باغچه به طول ۲۷ کیلومتر طراحی شده‌ بود و ساخت آن از اواخر دهه ۷۰ در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفت و پس از انجام مطالعات به پیمانکار واگذار شد.

این طرح که در مرحله نخست آن به طول ۱۲ کیلومتر از انتهای بولوار شهید برونسی تا انتهای بولوار طالقانی به بزرگراه شهید کلانتری متصل می شد حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده بود که دادستان مشهد ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ اعلام کرد به علت نداشتن پیوست زیست محیطی، هرگونه فعالیت برای ادامه اجرای طرح ساخت کمربند جنوبی مشهد تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

پس آن با موافقت ستاد تدبیر استان خراسان رضوی، طرح کوه پارک با کاربری عمومی برای تسهیل دسترسی شهروندان به ارتفاعات جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن