اسلاید شوشهری

فشار گاز در خراسان رضوی به مرز هشدار رسید

کد خبر : 50538

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: وضعیت فشار گاز در این استان نسبت به دیروز بدتر شده و به مرز هشدار رسیده است اما تاکنون قطعی گاز نداشته‌ایم و جریان گاز برقرار است.

به گزارش صبح مشهد، حسن افتخاری روز شنبه افزود: برودت هوا و افزایش مصرف گاز طبیعی و همچنین قطع گاز وارداتی کشور ترکمنستان موجب بروز مشکلاتی در برخی از خطوط گاز استان شده، اما فعلا جریان گاز در سراسر استان نسبتا پایدار است.

وی به پویش سراسری “هر خانه یک اتاق گرم” اشاره و بیان کرد: از مردم درخواست می کنیم در دوره اوج سرما دست‌کم با خاموش کردن یک بخاری به پایداری شبکه گاز استان کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اظهار داشت: شب گذشته ایستگاه تقلیل فشار یکی از محلات شهر تربت جام به صورت موردی دچار افت فشار و مشکل فنی شد که با تمهیدات اتخاذ شده و هماهنگی با مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران این مشکل پس از یک ساعت برطرف شد.

افتخاری افزود: به دلایل ایمنی، وصل مجدد گاز مستلزم مراجعه حضوری ماموران امداد گاز به در منازل است و از مشترکانی که دچار قطعی گاز شده اند تقاضا می شود با خودداری از دستکاری رگولاتور و تجهیزات گازرسانی با شماره امداد ۱۹۴ تماس بگیرند.

خراسان رضوی از دوشنبه هفته گذشته تحت تاثیر سامانه سرد شمالی قرار گرفته است و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی خراسان رضوی، این میزان برودت هوا در ۱۵ سال اخیر در استان بی سابقه بوده است، از این رو با توجه به روند افزایش مصرف گاز در استان، برخی از این مناطق با افت فشار گاز و قطعی موقت رو به رو شده است.

شرکت گاز خراسان رضوی به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک خدمت رسانی می‌کند.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن