اقتصادی

برق یک شهرک صنعتی با خاموشی یک لامپ مشترک مشهدی تامین می شود

کد خبر : 50530

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: از محل خاموشی یک لامپ توسط هر یک از مشترکان این شهر و صرفه جویی که از این بخش در مصرف برق بوجود می آید، برق یک شهرک صنعتی را می توان تامین کرد.

به گزارش صبح مشهد، علیرضا کاشی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مشهد یک میلیون و ۷۵۰ هزار مشترک برق وجود دارد که روزانه یکهزار و ۱۰۰ مگاوات مصرف برق دارند، اگر هر یک از این مشترکین یک لامپ ۱۰۰ واتی را خاموش کنند، به تامین برق یک شهرک صنعتی در این شهر کمک خواهند کرد.

وی بیان کرد: در شرایط بحرانی کنونی به لحاظ تامین برق و گاز و سرمای شدید هوا به شهروندان توصیه می شود که در مصرف برق صرفه جویی کنند.

کاشی اظهار داشت: در روزهای جاری با توجه به لزوم مدیریت انرژی اعم از گاز و برق و محدودیت در تامین سوخت نیروگاه ها، ۴۵ گروه عملیاتی از گروه های شبکه فشار ضعیف و شبکه فشار متوسط به حالت آماده باش درآمده اند، افزون بر این ۱۵۰ نفر از نیروهای عملیاتی این شرکت نیز در شیفت های کاری مستقر شده اند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در حال حاضر تامین برق در مشهد با مشکل مواجه نیست اما در صورتی که شهروندان یک درجه از حرارت وسایل گرمایشی در منزل را کاهش دهند به تامین گاز نیروگاه ها کمک شایانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر واحدهای صنعتی مستقر در شهر مشهد طی هماهنگی با اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مصرف انرژی برق خود را به شدت کاهش داده و برخی از سیستم های تولیدی خود را از مدار خارج کرده اند تا مشکلی در تامین برق یا گاز بخش خانگی بوجود نیاید لذا انتظار می رود شهروندان نیز در روزهای کنونی در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند.

شرکت توزیع نیروی برق مشهد مشترکین شهرهای مشهد و طرقبه شاندیز را زیر پوشش دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن