پایتخت فرهنگ اسلامی

طلاب حوزه علمیه خراسان هتاکی اخیر نشریه شارلی ابدو فرانسه را محکوم کردند

کد خبر : 50417

جمعی از طلاب حوزه علمیه خراسان در حمایت از مرجعیت و ولایت با تجمع در مدرسه علمیه نواب مشهد اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو فرانسه را در هتاکی به مقدسات محکوم کردند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی روز دوشنبه در اجتماع این حوزویان گفت: اهانتهای دشمن ناشی از استیصال، ضعف و ناتوانی اوست چون می‌داند که این انقلاب و نظام با مسایل نظامی و اقتصادی از بین نمی‌رود لذا در برابر اندیشه آسمانی ولایت فقیه دیوانه‌وار انواع وحشی گریها را انجام می‌دهد.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: دشمن با انواع اقدامات می‌خواهد وجود مقدس و محور اصلی اندیشه حاکمیت جهانی بشر یعنی امام عصر(عج) را هدف قرار دهد و برای رسیدن به این مقصود به دنبال مظهر، نایب و نماینده‌ای است که از طرف آن حضرت به عنوان نقطه ارتباطی با بشر معرفی شده است.

وی ادامه داد: فردی که امام زمان(عج) برای مراجعه در زمان غیبت معرفی کرد مجتهد جامع الشرایط دارای اقامه حکم در عرصه کره زمین است. لذا دشمن نیز به عنوان مقابله با این اندیشه، ولایت را مورد حمله قرار داده است.

امام جمعه مشهد گفت: دشمن این واقعیات و تعالیم دینی را به خوبی درک کرده است و می‌داند ولایت فقیه تنها مظهر آن جهان‌دار آینده بشر و حاکم جهان است که در ارتباط با خدا همه زمین را اداره می‌کند و تنها رگه ارتباطی او با بشر، ولایت است به همین دلیل در هر توطئه و فتنه رهبری را هدف می‌گیرد و مورد تهاجم قرار می‌دهد و هر نوع دشمنی در داخل و خارج کشور با رهبر معظم انقلاب دشمنی با امام زمان(عج) است.

علم الهدی افزود: جامعه باید با معرفت شناسی پای ستون خیمه نظام بایستد و فداکاری کند و توسعه، نفوذ، عظمت و اقتدار ولایت فقیه نه تنها در کشور بلکه در تمام امت اسلامی است که در عمق دلها و جانها رفته و روز به روز دلداگی مردم به جریان ولایت بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: در روز عاشورا، در کنار برخورد فیزیکی، مساله دواندن اسب بر پیکر مطهر شهدای کربلا به خاطر عمق دشمنی و اهانت و جسارت دشمن انجام شد و شگرد او نسبت به مقام مقدس عصمت و ولایت بود و امروز هم این توهینها، تکرار حرکتهای خائنانه گذشته تاریخ در مقابل مقام مقدس ولایت و حجت خداست تا چاشنی اهانت را در کنار همه برخوردها انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران از روز اول با مبارزه با جریان ستم استکبار جهانی آغاز شد افزود: این انقلاب در حال تعالی و ارتقا است اما هنوز به نقطه هدف خود نرسیده است و هر چه این انقلاب بیشتر در عرصه جهانی فراگیر می‌شود وحشیگری استکبار نسبت به انقلاب نیز بیشتر می‌شود.

علم الهدی افزود: هر چه قدر جریان استکبارستیزی اوج بگیرد دشمن در برخورد خود با انقلاب به وحشیگریهای نابکارانه ای دست می‌زند و باید در انتظار اقدامات ددصفتانه زشت تری باشیم.

وی اضافه کرد: راهبرد انقلاب که توسط امام(ره)مطرح شد صدور انقلاب بود و این صدور از راه نفوذ در دلها و اندیشه های انسانهای مستعد و به پا خاسته در همه نقاط جهان که از ستمگریهای استکبار به جان آمده اند انجام می‌شود و استکبار از این که سلطه جهانی او در خطر قرار گرفته وحشت دارد.

به گزارش ایرنا، نشریه شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه چهارم ژانویه ۲۰۲۳ خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز خطاب به مقدسات اختصاص داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن