دانش و فناوری

۱۱۰ شرکت جدید در پارک علم و فناوری خراسان رضوی فعال شد

کد خبر : 50338

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با فعال شدن ۱۱۰ شرکت جدید از ابتدای سال جاری، شمار شرکت‌های فعال در این مجموعه به ۴۶۴ شرکت رسیده است.

مسعود میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۵۰ مورد از شرکت‌های تازه تاسیس در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی فعال شده و تلاش خود را برای حل مسائل اساسی استان در این بخش آغاز کرده اند.

او اظهار کرد: درخواست شرکت های دانش بنیان نیز برای حضور در مجموعه پارک نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ شرکت ایجاده شده، درخواست حضور در مجموعه پارک را کرده اند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تعادل بین بخش های پژوهش و فناوری، بیان کرد: متاسفانه کشور و استان ما در این خصوص دچار کاستی هایی است که باید نگاه به این حوزه اصلاح و این کاستی ها جبران شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: کشور ما از نظر پژوهش، رتبه بالایی در جهان دارد که نشان می دهد روش تولید علم را می‌دانیم ولی متاسفانه در مصرف علم و تبدیل آن به ثروت اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

میرزایی با اشاره به شعار “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین” که امسال توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، گفت: شبکه سازی و ایجاد پیوند بین بخش خصوصی و دولتی از اولویت های برنامه ای پارک علم و فناوری خراسان است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان افزود: بر اساس آمارهای موجود، شرکت های دانش بنیان تا ۳۵ درصد در افزایش اشتغال و ۶۳ درصد در افزایش صادرات تاثیر داشته اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن