اخبار مهم

باند معاملات فردایی ارز در مشهد متلاشی شد

کد خبر : 50276

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: یک باند مربوط به معاملات فردایی ارز در مشهد شناسایی و ۱۱ نفر از عوامل آن دستگیر شدند.

حسین دشتبان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای این باند با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و سربازان گمنام امام زمان(عج) خراسان رضوی شناسایی شدند.

وی بیان کرد: نوسانات شدید ارز، زمینه معاملات فردایی را فراهم می‌کند زیرا بستری برای خرید و فروش ارز در فضای مجازی است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ادامه داد: در این گونه معاملات اسکناسی وجود ندارد لذا برخی افراد سودجو از طریق کانال هایی که در فضای مجازی ایجاد کردند نسبت به انجام معاملات صوری اقدام می‌کنند.

دشتبان اظهار داشت: در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل صریح و شفافی در خصوص ارز وجود نداشت اما در آیین نامه جدید قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماده ۲ مکرر (الحاق ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰) به تفصیل موارد مشتمل بر ارز و مسائل ارزی که مشمول قاچاق می‌شوند در هشت تبصره شرح داده شده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: این موضوع باعث می‌شود که نحوه ساماندهی و برخورد با قاچاق ارز صورت بهتری پیدا کند.

دشتبان اضافه کرد: در این راستا دستورالعمل های مربوطه نیز تدوین و به تصویب هیات وزیران رسیده است که اینها زمینه بهتری برای مبارزه موثرتر با قاچاق ارز فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: در دستورالعمل جدید قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز، معاملات فردایی به عنوان یک اقدام قاچاق جرم انگاری شده است؛ در این راستا شناسایی چند باند دیگر در خصوص معاملات فردایی ارز در خراسان رضوی در دست اقدام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن