اسلاید شوشهری

عملیات ساخت بزرگترین نیروگاه ” بیوگازسوز” کشور در مشهد آغاز شد

کد خبر : 50241

عملیات اجرایی ساخت بزرگترین نیروگاه ” بیوگازسوز” کشور در سایت شماره ۲ مدیریت پسماند شهرداری مشهد واقع در جاده میامی با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری آغاز شد.

به گزارش صبح مشهد، شهردار مشهد در خصوص نوع فعالیت این نیروگاه که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود گفت: گاز متان ۲۰ برابر دی اکسید کربن محیط زیست را تخریب می‌کند و گازهای تولید شده در محل دفن زباله (لندفیل) مرکز بازیافت در فرایندی به سه مگاوات نیروی برق پاک تبدیل خواهد شد.

سید عبدالله ارجائی افزود: هر روز بیش از ۲ هزار تن زباله در مشهد جمع آوری می‌شود و این در حالی است که ۱۲ درصد این مقدار از مبدا تفکیک می‌شود و البته نسبت به گذشته افزایش نیز داشته است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سهم جمع‌آوری هوشمند را افزایش دهیم، گام بلندی برداشته ایم و مردم نشان داده اند که در همراهی با طرح های محیط زیستی، بسیار همراه هستند.

شهردار مشهد گفت: طرحی در دست بررسی است که برخی از مناطق شهر مشهد به صورت آزمایشی موظف به تفکیک تمام زباله های خود از مبداء شوند و این در حالی است که این طرح در بسیاری از کشورهای دنیا نیز در حال انجام است و ما نیز، نیاز به پشتیبانی از سوی دولت برای اجرای آن داریم.

ارجائی با اشاره به توجه مدیران کشور در به حرکت انداختن سرمایه های راکد افزود: زباله، یکی از این سرمایه هایی است که در شهر مشهد بسیار وجود دارد و ما نیز استفاده از آن، با هدف رسیدن به برق پاک را دنبال می‌کنیم.

اجرای ۲۰ طرح کلان محیط زیست کشوری در مشهد

عضو شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: اجرای ۲۰ طرح کلان کشوری در حوزه زیست محیطی شهر مشهد برنامه ریزی شده است و امروز شاهد کلنگ زنی نخستین طرح از آن مجموعه هستیم.

حسن کریمدادی افزود: این نیروگاه که با مشارکت بخش خصوصی در حال ایجاد است در مدت یک سال به نتیجه خواهد رسید و دفن زباله که مشکلات زیاد زیست محیطی دارد منجر به تولید برق پاک می شود.

وی ادامه داد: در گذشته پنج هزار مشترک فعال برای جمع آوری زباله خشک داشتیم که امروز به ۳۰ هزار مشترک رسیده است و مشهد جزء بهترین های کشور در تفکیک زباله است.

نیروگاه بیوگازسوز با هدف تولید برق از زباله با سه دستگاه مولد و سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سایت شماره ۲ بازیافت مواد و تبدیل انرژی واقع در کیلومتر ۳۵ جاده مشهد – میامی ساخته می شود.

مساحت این میدان گازی ۵۰ هکتار، تعداد چاه‌های پیش بینی شده ۷۰ حلقه چاه بیوگاز، مساحت زمین محل ساخت نیروگاه بیوگازسوز چهار هزار و ۱۴۰متر مربع و محل اتصال نیروگاه به شبکه برق ۲۰ کیلوولت، پست برق شرکت توزیع واقع در ورودی سایت شماره ۲ است و از سیستم بازچرخش شیرابه در بخشی از سایت میدان گازی استفاده می شود.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن