یادداشت روز

بیانیه حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی در محکومیت اظهارات مداخله جویانه اردوغان

کد خبر : 36084

حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی اظهارات مداخله جویانه اردوغان را سخنانی خام اندیشانه و به دور از عقل و تدبیر سیاسی ارزیابی کرد.

به گزارش صبح مشهد، حسین اکبریان محمد آبادی دبیر حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای اظهارات مداخله جویانه اردوغان را محکوم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اظهارات مداخله جویانه اردوغان، سخنانی خام اندیشانه و به دور از عقل و تدبیر سیاسی است.

این اظهارات که ناشی از تفکر پوچ سلطه گری و بلند پروازی های اردوغان در ترسیم اندیشه نوعثمانی گری و کسب قدرت منطقه ای است به سرنوشت موهوم و تاریکی دچار خواهد شد.

پیوند های سیاسی آلوده دولت ترکیه با اسرائیل و دشمنان مقاومت و همچنین حرکت در مسیر فتنه انگیزی های استکبار در سوریه، عراق و قفقاز، نشان از اعتماد به دشمنان امت اسلامی و دوری از ملت‌های مسلمان دارد.

حمایت‌ها و همراهی‌های ایران خطر سقوط را از دولت اردوغان در کودتای سال۲۰۱۶ دور کرد. حال آیا این سخنان حاشیه دار با منطق قدرشناسی و منش همسایگی و حسن همجواری سازگار است؟

حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی ضمن محکومیت هرگونه کلام مداخله جویانه و تعرض به تمامیت ارضی و حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعلام می‌دارد: ایران یکپارچه، در وحدتی بی‌نظیر و مستحکم تمام قومیت‌ها و تفاوت‌های فرهنگی را در کنار خود همچون یک فرصت و موهبت می‌داند و تنوع اقوام را در وحدت ایمانی و ملی به یک قدرت فرهنگی تبدیل کرده است.

نگاه اسلامی، برادری و همدلی اقوام ایرانی، حقیقتی پایدار و ماندگار است و آذربایجان عزیز که بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن ایران ماست برای همیشه ایرانی باقی خواهد ماند.

حسین اکبریان محمد آبادی دبیر حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن