پایتخت فرهنگ اسلامی

آستان قدس رضوی بین دانش آموزان مدارس حاشیه شهر مشهد غذای گرم توزیع می‌کند

کد خبر : 49938

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت آستان قدس رضوی گفت: توزیع صبحانه گرم بین دانش آموزان حاشیه شهر مشهد از جمله اقدامات این آستان است که چهارشنبه‌های هر هفته انجام و هشت تا ۱۲ هزار پُرس توزیع می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، هادی غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این اقدام از ابتدای آبان امسال آغاز شده است و تا پایان سال ۲۰۰ هزار پرس صبحانه توزیع خواهد شد همچنین در مناسبتهای مختلف مثل دهه فاطمیه و دیگر مناسبتها نیز توزیع صبحانه گرم افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: عدسی، حلیم و خوراک لوبیا از جمله غذاهایی است که در وعده صبحانه بین دانش آموزان این مناطق توزیع می‌شود.

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی گفت: همچنین دیروز به مناسبت روز جهانی معلولان، با دستور تولیت آستان قدس رضوی به ۱۵۰ خانواده دارای سه معلول و بیشتر مبالغی در قالب کارت هدیه تقدیم و مقرر شد ضمن بررسی سایر مشکلات این خانواده‌ها، در حد امکانات و مقدورات آستان قدس رضوی برای حل آنها اقدام شود.

غلامی افزود: حمایت از معلولان و خانواده‌های آنها توسط آستان قدس رضوی، صرفا محدود به روز جهانی معلولان نیست و در ایام مختلف سال برنامه‌های ویژه‌ای همچون فراهم کردن شرایط تشرف آسان این عزیزان به زیارت بارگاه منور رضوی در دستور کار است.

حاشیه شهر مشهد با گستره‌ای که ۱۳ درصد از مساحت این کلانشهر را دربرمی گیرد، ۳۲ درصد جمعیت مشهد را در خود جای داده‌ است، یعنی افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت ۳.۵ میلیون نفری این کلانشهر در ۶۶ پهنه حاشیه شهر مشهد سکونت دارند که ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن