اسلاید شوشهری

٩٠٠ هزار سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با ناوگان اتوبوسرانی انجام می شود

کد خبر : 49934

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت:٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با هزار و ٧٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا خراسان رضوی، علی اصغر نیشابوری روز یکشنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: از این تعداد ۱۵۰ هزار فرار “من کارت” ثبت می شود یعنی در ۱۵۰ هزار سفر درون شهری، کرایه با “من کارت” پرداخت نمی شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت:هم اینک نرخ مصوب ناوگان اتوبوسرانی در مشهد هزار تومان و در کلانشهرهای دیگر به صورت میانگین هزار و ۵٠٠ تومان است و این درحالی است که بهای تمام شده خدمات هفت هزار و ٢٣٠ تومان است و شهرداری بیش از ٨٠ درصد این مبلغ را به صورت یارانه پرداخت می کند.

نیشابوری افزود: در حاشیه شهر مشهد نیز پنج خط تخفیفی فعال است که بهای خدمات این اتوبوس‌ها ۱۰۰ تومان است.

وی میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد را حدود ٩ سال بیان و اضافه کرد: تلاش می شود تا پایان این دوره میانگین عمر ناوگان به پنج سال برسد.

او ادامه داد: برای رفع نیاز مشهد در حوزه حمل و نقل عمومی باید حدود ٢ هزار دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان اضافه شود و هم اکنون ٧٠٠ دستگاه اتوبوس فعال در مشهد، فرسوده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: سال گذشته و امسال شهرداری برای تامین ناوگان ۶٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرده است و قرارداد خرید ناوگان به تعداد حدود ٣٧٠ دستگاه منعقد و برخی از این ناوگان تحویل شده است.

نیشابوری افزود: به دلیل تحریمها، در تامین و تعمیر گیربکس و برخی قطعات اتوبوس با مشکل مواجه بودیم که با مهندسی معکوس متخصصان سازمان اتوبوسرانی امروز تعمیرات به صورت کامل انجام می شود.

وی ادامه داد:در پی اغتشاشات اخیر، ١٢ دستگاه اتوبوس در این کلانشهر دچار خسارت شد و تعداد کمی ایستگاه اتوبوس نیز آسیب دید. خسارت وارده به ناوگان اتوبوسرانی مشهد در اغتشاشات، بسیار کمتر از سایر شهرهای کشور است.

طول مسیر اتوبوسرانی در مشهد ٢ هزار و ٧٠٠ کیلومتر است که ٢٣ کیلومتر از آن، مسیر خطوط تندرو و بی. آر. تی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن