زندگی

۲۰ سال است دنبال نیمه گمشده‌ام هستم!

کد خبر : 38020

از اوایل جوانی‌ام دوست داشتم که زودتر ازدواج کنم اما جشن تولد ۳۹ سالگی را هم گرفتم و هنوز نتوانستم فرد مورد علاقه‌ام را پیدا کنم. از زندگی عقب افتادم، انتخاب برایم خیلی سخت شده است و اطرفیانم چون از متاهل شدن من ناامید شدند، دیگر هیچ گزینه‌ای به من پیشنهاد نمی‌دهند. ۲۰ سال است دنبال نیمه گمشده‌ام هستم ولی پیدایش نمی‌کنم. راهنمایی‌ام کنید.

نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان‌شناس

صبح مشهد– به ظاهر خیلی ناامید هستید و تصور می‌کنید که تلاش‌هایتان برای حل این مشکل، بی ثمر خواهد بود. توجه داشته باشید هیچ فردی کامل نیست و به طور معمول هر فردی نقاط قوت و ضعفی دارد که باید آن ها را بشناسد و به نظر می رسد که این خودشناسی درباره شما کامل نیست و شاید یکی از عواملی که مانع ازدواج شما شده است، همین نداشتن شناخت و روشن نبودن تکلیف شما با خودتان باشد. اگر منطقی نگاه کنید شما هم ویژگی های مثبت و موفقیت هایی در زندگی دارید که با یادآوری آن ها می توانید به خودتان روحیه و انگیزه بدهید چراکه اگر بخواهید فقط به مشکلات و عقب ماندگی های‌تان فکر کنید، به تدریج امید و انگیزه خود را از دست خواهید داد.

معیارهای نیمه گمشده‌تان چیست؟
این که چرا تاکنون موفق به ازدواج نشده اید، حتما دلایلی دارد. بنابراین در اولین گام، بهتر است این علت ها را شناسایی و برای رفع موانع اقدام کنید. سپس معیارهای خود را بازبینی کنید. شاید یکی دیگر از دلایلی که نتوانسته اید ازدواج کنید، اشکال در معیارهای شما برای انتخاب همسر باشد. بنابراین لازم است که سطح انتظارات و ملاک هایتان را برای انتخاب همسر تعدیل کنید تا گزینه های بیشتری در محدوده انتخاب شما قرار گیرند. به طور قطع، هر قدر شما دامنه شرایط و ملاک هایتان را محدودتر و سخت گیرانه تر تعیین کنید، تعداد افرادی که در آن محدوده قرار می گیرند، کمتر می‌شوند.

قدرت تصمیم گیری‌تان را بالا ببرید
بدون شک، مهارت تصمیم گیری یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مهارت ها در زندگی انسان هاست و تا زمانی که شما نتوانید این قدرت را کسب کنید، همواره در بزنگاه های زندگی دچار تردید و دودلی خواهید شد. بنابراین توصیه می کنم با کمک روان شناس و مشاور، سعی کنید مهارت‌هایی از قبیل حل مسئله، مهارت های ارتباطی و مهارت تصمیم گیری را فرا بگیرید.

شرایط جدیدتان را به خانواده بگویید
بعد از این که موارد فوق را انجام دادید و احساس کردید که دیدگاه تان نسبت به گذشته تغییر کرده است و آمادگی بیشتری برای ازدواج دارید، می توانید با خانواده و اطرافیان به گفت و گو بنشینید و شرایط جدیدتان را برایشان بازگو کنید و از آن ها بخواهید با توجه به این شرایط به شما کمک کنند. توجه داشته باشید در گذشته به اندازه کافی فرصت سوزی کرده اید و به همین دلیل هم اطرافیان تان دلسرد شده اند بنابراین تا زمانی که در مراحل مطرح شده موفق نشده اید، بهتر است با خانواده طرح موضوع نکنید. در پایان دوباره تاکید می کنم که مراجعه حضوری به روان شناس یا مشاور می تواند در این باره کمک زیادی به شما کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن