پایتخت فرهنگ اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی با خانواده سرباز شهید مرزبانی دیدار کرد

کد خبر : 49828

تولیت آستان قدس رضوی با حضور در منزل سرباز شهید «رضا رضوانی» با خانواده این شهید مرزبانی که ۲۵ آبان ماه امسال حین پایش و کنترل مرزهای شرقی کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، در این دیدار ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده ‌شهید رضوانی اظهارداشت: فرزند شما در لباس مقدس مرزبانی از وطن و در راه حفاظت از امنیت کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمد که افتخار بزرگی است و همه ما مدیون تلاش‌ها، شجاعت‌ها و مجاهدت‌های این شهید و دیگر شهدای عزیز مرزبانی هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: این شهید بزرگوار که امانت خدا نزد شما بود، جان خود را در راه انقلاب، اسلام و امنیت کشور فدا کرد و خداوند این امانت را به بهترین شکل ممکن، در قامت یک شهید از شما پس گرفت.

مروی ادامه داد: خون این شهیدان که در راه اسلام ریخته شده است، هدر نخواهد رفت و شما خانواده داغدار شهدا نیز که سختی‌ها و ناراحتی‌های بسیاری را متحمل شده‌اید و با صبر و بردباری، تسلیم مقدرات الهی و راضی به رضای الهی هستید، نزد خداوند متعال اجر و قرب بسیاری دارید.

وی افزود: امام حسین(ع) در لحظات آخر واقعه عاشورا، که همه اصحاب و یارانشان به شهادت رسیده بودند، فرمودند «خدایا، راضی‌ام به رضای تو»، ما نیز به تأسی از ائمه اطهار(ع) و حضرت اباعبدالله باید صبر پیشه کنیم و راضی به رضای حق تعالی باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: خداوند پاداش این صبر و بردباری را به شما خانواده شهدا عطا خواهد کرد و اولین پاداش شما در قیامت این است که در درگاه الهی در مقام خانواده شهید حاضر خواهید شد و جایگاهی رفیع خواهید داشت.

مروی پس از دیدار با خانواده این سرباز شهید در منطقه حاشیه شهر مشهد و کسب اطلاع از فعالیت شهید رضوانی و پدر بزرگوارش در نانوایی محل سکونت، دستور داد امروز ششم آذر ماه به یاد آن شهید تمامی نان های پخت شده در این نانوایی با هزینه آستان قدس رضوی و به صورت صلواتی بین ساکنان منطقه توزیع شود

شایان ذکر است پیکر مطهر شهید رضا رضوانی، که حین پایش و کنترل نوار مرزی در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده بود، ۲۸ آبان ماه همراه با پیکرهای مطهر شهیدان دانیال رضازاده و حسین زینال زاده در مشهد مقدس تشییع و پس از طواف و اقامه نماز در حرم مطهر رضوی، در روستای رضوان به خاک سپرده شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن