اقتصادی

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی:

رویکرد مثبت به کارآفرینی، نخستین دغدغه فعالان این عرصه است

کد خبر : 49773

رئیس کانون کارآفرینان خراسان‌رضوی معتقد است امروزه دغدغه‌ها و مشکلات کارآفرینان بسیار بیشتر از فرصت‌ها و موقعیت‌های مطلوبی است که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و دستگاه‌های دولتی می‌بایست نسبت به حمایت و پشتیبانی از قشر کارآفرین، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی، «محمدحسین روشنک» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فعالیت کارآفرینان شامل بخش‌های مختلفی همچون صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و… می‌شود. جمعیت چشم‌گیری از کارآفرینان خراسان‌رضوی از بخش خصوصی هستند و تعداد اندکی از فعالان این حوزه در استان، از ارگان‌های دولتی می‌باشند.

وی افزود: عملکرد کارآفرینان خراسان‌رضوی در تمام بازه‌های زمانی خصوصا دوران شیوع ویروس کرونا، مطلوب و رضایت‌بخش بوده است. کارآفرینان خراسان‌رضوی همچنین نقش موثر و‌ پررنگی در اقتصاد این استان دارند.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: شاید تعداد محدودی از کارآفرینان فعالیت مفید و چشم‌گیری نداشته باشند؛ اما نباید این مسئله را به تمام فعالیت‌های کارآفرینی استان تعمیم داد؛ زیرا بخش عمده‌ای از جمعیت کارآفرینان استان نقش موثر و غیرقابل کتمانی در عرصه‌های اقتصادی دارند.

به گفته روشنک، اولین و مهم‌ترین دغدغه کارآفرینان در کشور و استان، نگاه نامطلوبی است که مسئولان بالادستی نسبت به این قشر دارند. کارآفرینان انتظار دارند اگر دولت حامی آن‌ها نیست، حداقل مانع توسعه فعالیت‌هایشان نیز نباشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی تصمیماتی که جهت کنترل فعالیت‌های کارآفرینان اخذ می‌گردد، توهین بزرگی نسبت به این افراد محسوب می‌شود. تصمیم‌گیری‌های نادرست و بی‌فایده، سنگ‌اندازی‌های متعدد و… از جمله مسائلی است که امروزه گریبان‌گیر کارآفرینان شده است.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان‌رضوی افزود: سال‌هاست که سرمایه هنگفتی از کارآفرینان فعال در اطراف حرم رضوی، به واسطه تصمیمات نادرست از سوی برخی مسئولان، معطل مانده است. چنین اتفاقاتی موجب دلسردی و یأس کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در شهر می‌شود.

وی از مسائل ارزی، افزایش‌ هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده، فقدان زیرساخت‌های مناسب، معضلات حوزه عمران و ساخت‌وساز و… به عنوان برخی دیگر از دغدغه‌های کارآفرینان نام برد.

روشنک تاکید کرد: متاسفانه معضلات و مشکلات کارآفرینان در سطح استان و کشور متعدد و بسیار زیاد است و امیدواریم با بازنگری و نواندیشی در تصمیم‌گیری‌های بالادستی شاهد بهبود شرایط موجود باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن