اخبار مهم

زورگیری های زوج بی رحم با تبر در مشهد!

کد خبر : 49751

رانندگان زخمی، وحشت زده خودرو را رها می کردند و پا به فرار می گذاشتند

روزنامه خراسان نوشت: زوج کریستالی بی رحم که خودروی رانندگان تاکسی های اینترنتی را با وارد آوردن ضربات تبر زورگیری می کردند در حالی با تلاش نیروهای کلانتری معراج مشهد دستگیر شدند که تاکنون به سرقت ۳ دستگاه خودروی سواری اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی مشهد، روز گذشته در تشریح این ماجرا گفت: شب بیست و یکم آبان، راننده یکی از شرکت های تاکسی اینترنتی هراسان و وحشت زده با پلیس تماس گرفت و از زوج جوانی سخن گفت که با تهدید و ایراد جراحت با تبر، خودرواش را زورگیری کرده اند. سرهنگ احمد نگهبان افزود: راننده ۳۷ ساله در بیان جزئیات حادثه ادامه داد: حدود ساعت ۲۰:۱۵ شب بود که مسافری از طریق نرم افزار شرکت درخواست تاکسی کرد و من هم از توس ۹۷ یک زوج را به مقصد شهرک نوید (کشف) سوار کردم و دوباره به محل توس ۹۷ بازگرداندم اما آن ها در مقصد از خودرو پیاده نشدند و ناگهان با تبر و اسید مرا تهدید کردند و به بیابان های انتهای توس بردند. مرد جوان با تبر به دست و پشتم ضربه زد که من از ترس خودرو را رها کردم و پیاده پا به فرار گذاشتم و …

مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: در پی وقوع این ماجرا و با توجه به احتمال تکرار جرم، بی درنگ گروهی از نیروهای کلانتری معراج مشهد، تحقیقات تخصصی را برای شناسایی زن و مرد مذکور در حالی آغاز کردند که بررسی های مقدماتی نشان داد آن ها برای ثبت در نرم افزار درخواست خودرو، از سیم کارت سرقتی استفاده کرده اند به همین دلیل رصدهای اطلاعاتی و عملیات های ردزنی به شیوه دیگری پیگیری شد چرا که پلیس احتمال می داد با یک باند زورگیری مخوف روبه رو شده است.

سرهنگ نگهبان با اشاره به تجزیه و تحلیل های کارشناسی جرم خاطرنشان کرد: شماره پلاک خودروی سمند مال باخته به کلیه مراکز انتظامی اعلام شد و تحقیقات با تقویت نیروهای گشت نامحسوس در منطقه بولوار توس ادامه یافت. سرنخ های پلیس حکایت از آن داشت که زورگیران در همان محیط جغرافیایی حضور دارند.

«کلیددار امنیت مشهد» گفت: در حالی که ردیابی های اطلاعاتی در شاخه ای دیگر از این عملیات ادامه داشت، نیروهای گشت نامحسوس کلانتری در ظهر بیست و هفتم آبان، خودروی سمند سرقتی را در انتهای جاده خاکی توس ۹۷ مشاهده کردند که زن و مردی داخل آن مشغول مصرف مواد مخدر بودند.

آن ها بلافاصله خودروی سمند را به محاصره درآوردند و زن و مرد جوان را دستگیر کردند. در بررسی های اولیه مشخص شد که این زوج جوان همان زورگیران خشن تبر به دست هستند که با مجروح کردن راننده، خودرو را به سرقت برده اند. با کشف تبر و مقداری مواد مخدر صنعتی، زن و مرد جوان به مقر انتظامی منتقل شدند و بازجویی از آنان با نظارت مستقیم سرگرد امیررضا فعال (رئیس کلانتری معراج) در حالی آغاز شد که خسارت هایی به خودروی سمند وارد آمده و بسیاری از لوازم و قطعات آن نیز سرقت شده بود.

سرهنگ احمد نگهبان اضافه کرد: بررسی های بیشتر بیانگر آن بود که زوج کریستالی از زورگیران بی رحمی هستند که قبلا نیز دو دستگاه تیبا و پراید را با همین شیوه زورگیری کرده اند. بنابراین شیوه بازجویی ها تغییر کرد و متهمان در تنگنای سوالات تخصصی قرار گرفتند. این درحالی بود که در بازرسی از مخفیگاه زوج کریستالی، تعداد زیادی شارژر، فلش، عینک دودی، چندین کیف زنانه و ساک نیز کشف شد که حکایت از سرقت های دیگر این زوج خطرناک داشت.

رئیس پلیس با تجربه مشهد در ادامه این گفت وگوی اختصاصی افزود: گزارش های دریافتی از سامانه بانک اطلاعاتی مجرمان نیز نشان داد که این زوج سوابق متعدد زورگیری و سرقت دارند که تاکنون چند تن از مال باختگان شناسایی شده اند و تحقیقات بیشتر گروه تخصصی به سرپرستی سرگرد امیرحسین قنبری (رئیس دایره تجسس کلانتری معراج) برای ریشه یابی جرایم احتمالی دیگر و افراد مرتبط با آنان ادامه دارد.

سرهنگ نگهبان در پایان از شهروندان و به ویژه رانندگان تاکسی اینترنتی خواست چنان چه با این شیوه طعمه سارقان قرار گرفته اند به کلانتری معراج مراجعه کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن