مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در جمع زوج های دانشجو: علت افزایش سن ازدواج، عدم اعتماد برخی افراد به وعده الهی است

کد خبر : 15244

کارشناس مذهبی رسانه ملی خاطرنشان کرد: علت این که سن ازدواج در کشور افزایش یافته و فرزندآوری تعلل یافته، عدم اعتماد به سخن الهی است که فرموده زن و شوهر را از فضل خود بی نیاز می کند.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری؛ کارشناس مذهبی رسانه ملی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کاروان ازدواج دانشجویی سال ۹۶ که در محل رواق مطهر حضرت زهرا(س) بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به این که ازدواج موفق مستلزم انتخابی نیک و بهره مندی از نعمت خردورزی است، اظهار کرد: زندگی مملو از انتخاب های ماست و نعمت عقلانیت به تنهایی برای انتخاب تصمیم های درست کفایت نمی کند؛ از همین رو خداوند در کنار عقل، نعمت الگوهای زندگی را نیز به ما عطا فرموده است.

این کارشناس مذهبی رسانه ملی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی کشور ما به گونه ای است که انتخاب های نادرست به خوبی در برابر چشم ما مشهود است. امروز در برخی شهرها از هر ۳ ازدواج، دو ازدواج به طلاق می انجامد؛ درصد قابل توجهی از دانشجویان و شاغلان کشور به دنبال تغییر رشته تحصیلی و شغلی خود هستند و برخی افراد نیز سبک زندگی خود را پیوسته تغییر می دهند. این رویکردها نشان دهنده اشتباه تصمیمات بسیاری از افراد است.

وی افزود: اگر انتخاب انسان نادرست باشد، دچار خسارت خواهد شد. حیف است زندگی انسان به گونه ای باشد که فقط بخواهد روزگار بگذراند. شهدا به گونه ای زندگی کردند که فقط خدا خریدار آن ها شد و خود را به کم تر از آن نفروختند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که انتخاب های اشتباه انسان در مسیر زندگی برای او خسارت به بار خواهد آورد، یادآور شد: یکی از خسارت های زندگی این است که عمر انسان بگذرد و تمام شود اما فایده کافی از آن برده نشود.

وی اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم ۵ گروه را نام می برد که رستگار شده اند؛ سه گروه آن ها معصوم نیستند اما به خاطر انتخاب های خود در کنار معصومان از آن ها یاد شده است. علما، شهدا و کسانی که از خداوند تبعیت می کنند، سه گروهی هستند که با انتخاب صحیح به سعادت می رسند.

این کارشناس مذهبی رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود علت عقب ماندگی در زمینه هایی مانند ازدواج جوانان را عدم اعتماد برخی افراد به پروردگار متعال قلمداد کرد و گفت: علت این که سن ازدواج در کشور افزایش یافته و فرزندآوری تعلل یافته، عدم اعتماد به سخن الهی است که فرموده زن و شوهر را از فضل خود بی نیاز می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن