پایتخت فرهنگ اسلامی

آیت ا... علم الهدی در دیدار با رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد:

لزوم تمرکز ویژه روی استاندارد سبد سوغات زائر

کد خبر : 49638

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: باید تمرکز ویژه‌ای بر زعفران و دیگر اقلام سبد سوغات زائر داشت تا شرایطی ایجاد نشود که علاوه بر بی‌اعتمادی زائران به سوغات مشهد، اصالت نشان استاندارد ایران و محصول کشاورزی شاخص خراسان رضوی هم زیر سؤال برود.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌ا… سید احمد علم‌الهدی در دیدار با رئیس سازمان ملی استاندارد، مدیرکل استاندارد خراسان رضوی و جمعی از معاونان این اداره کل که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، بابیان این که شیوه نظارت باید فراتر از نظارت نوعی، به نظارت مصداقی و فردی برسد، ادامه داد: نیازمند یک جریان بازرسی بسیار دقیق در سازمان ملی استاندارد هستیم تا به برکت آن، فرهنگ میزبانی در مشهدالرضا(ع) هم بیش‌ازپیش نهادینه شود.

در سالی که طبق برآوردها، آمار زائران خارجی مشهد افزایش چشمگیری خواهد داشت، هر کالایی که در مشهدالرضا(ع) وارد بازار شود یا حتی از این شهر مقدس به بازارهای مناطق دیگر راه پیدا کند، مردم آن را نشانه‌ای از مشهد امام هشتم ( ع )می‌دانند.

آیت‌ا… علم‌الهدی با تأکید بر ضرورت دفاع از کیفیت سوغات و کنترل اصالت اقلام این سبد اقتصادی گفت: زعفران و فراورده‌های آن ازجمله کالاهایی است که امکان تقلب و ایجاد مفسده در آن بسیار بالاست. از طرف دیگر، به این دلیل که زعفران سهم بسیار مهمی در سبد سوغات زائر در مشهد دارد، باید تمرکز ویژه‌ای بر این محصول و دیگر اقلام سبد سوغات زائر داشت تا شرایطی ایجاد نشود که علاوه بر بی‌اعتمادی زائران به سوغات مشهد، اصالت نشان استاندارد ایران و محصول کشاورزی شاخص خراسان رضوی هم زیر سؤال برود.

مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ابتدای این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، اقدام ها و برنامه‌های این سازمان اظهار کرد:سازمان ملی استاندارد ایران در میان ۱۶۷ کشور حاضر در نظام رتبه‌بندی جهانی از رتبه ۲۶ به رتبه ۲۳ جهان رسیده، در بین کشورهای آسیا و اقیانوسیه ششم و در کشورهای مسلمان اول است. تاکنون ۳۷ هزار نشان استاندارد مجزا برای اقلام مختلف محصولات موجود در بازار تهیه‌شده و با ‌وجود این، امروزه ۱۱ نشان استاندارد موجود در بازارهای جهانی، اساساً زاده کار کارشناسی و فنی سازمان ملی استاندارد ایران است و به برکت آن، در بسیاری از علوم پیشرفته، ریاست کمیته‌های متناظر تدوین استانداردها هم در اختیار دانشمندان ایرانی قرارگرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن