اسلاید شوشهری

تمام سطوح پروژه بزرگ تقاطع چهارسطحی آزادگان در مشهد به بهره برداری رسید

کد خبر : 56245

امروز و طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، فرماندار و شهردار مشهد، رئیس وجمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) وجمعی از مسئولان استانی و شهری تمامی سطوح پروژه بزرگ تقاطع چهارسطحی آزادگان در مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد، پوریا محمدیان یزدی، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در آیین بهره برداری از تقاطع چهارسطحی آزادگان با بیان اینکه تقاطع چهارسطحی آزادگان یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم حمل‌ونقل شهری در شرق کشور است، اظهار کرد: عملیات عمرانی ساخت این تقاطع که در میدان سابق نمایشگاه واقع شده، به پایان رسید و درمجموع، اعتبار هزینه‌شده برای ساخت این پروژه مهم ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه تقاطع چهارسطحی آزادگان در چند مرحله تکمیل شده و پس از اتمام هر مرحله از کار، پل‌ها، مسیر‌ها و چپ‌گرد‌ها برای تردد خودرو‌ها در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گرفته است، افزود: نخستین گام این تقاطع با بهره‌برداری از زیرگذر متصل‌کننده بولوار شهید برونسی به بزرگراه آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی، میدان هم‌سطح و چپ‌گرد متصل‌کننده بزرگراه امام‌علی (ع) به بولوار شهید برونسی زیر بار ترافیکی رفت.

تکمیل ۲ پل در مسیر آزادراه مشهد به چناران

محمدیان ادامه داد: همچنین، مرحله دوم افتتاح این پروژه بزرگ شهری مشهد در نوروز ۱۴۰۱ با بهره‌برداری از چپ‌گرد متصل‌کننده آزادراه مشهد به چناران به بزرگراه آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی بر‌می‌گردد. پس از آن، مدیریت شهری و پیمانکار این پروژه، عملیات ساخت دو پل اصلی این تقاطع را که قرار است مسیر آزادراهی مشهدچناران به بزرگراه امام‌علی (ع) و مسیر برعکس آن را به هم متصل کند، به‌صورت ویژه در دستورکار قرار دادند و حالا عملیات ساخت این بخش از پروژه به پایان رسیده است.

بنابر اعلام معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، در جریان ساخت و تکمیل تقاطع آزادگان، برخی اقدامات جانبی هم وجود داشت که این اقدامات مانند فضای سبز اطراف، روشنایی، پیاده‌روسازی چهار سمت میدان و ایجاد مسیر دوچرخه و مسیر‌های انحرافی بوده است. همچنین، باتوجه‌به اینکه پل اصلی آماده و آسفالت و خط‌کشی آن هم انجام شده است، با تکمیل اقدامات جانبی، تقاطع چهارسطحی آزادگان به‌صورت کامل در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این تقاطع شاهد، کاهش بار ترافیکی در مسیر‌های منتهی به غرب مشهد راه به‌دنبال دارد، گفت: باتوجه‌به حجم زیاد مراجعه شهروندان به نمایشگاه بین‌المللی در مناسبت‏‌ها و رویداد‌های فصلی، ساخت این تقاطع سبب کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی زیست‌محیطی، جلوگیری از اتلاف وقت و نیز آسان‌شدن رفت‌وآمد شده است.

ساخت تقاطع چهارسطحی در‌مساحت ۲۶۰ هزار مترمربع

محمدیان در ادامه به برخی مشخصات فنی این پروژه اشاره کرد و گفت: تقاطع چهارسطحی آزادگان در فضایی به مساحت ۲۶۰ هزار مترمربع مشتمل بر یازده دستگاه پل به روش‌های سگمنتال، درجا‌ریز و تیر پیش‌ساخته اجرا شده است.

وی ادامه داد: این تقاطع چهار سطح دارد که سطح منفی‌یک آن بولوار نمایشگاه را به بزرگراه آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی با طول ۲هزارو۶۰۰ متر و به‌صورت زیرگذر متصل می‌کند. همچنین، سطح همکف پروژه، یک میدان شامل دو عرشه، دو دوربرگردان و سه دستگاه پل روی رودخانه چهل‌بازه است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: همچنین، سطح مثبت‌یک این تقاطع شامل دو پل به‌طول ۱۵۰۰ متر برای دسترسی از بزرگراه امام‌علی (ع) به بزرگراه مشهدچناران و برعکس است. در نهایت در سطح مثبت‌دو تقاطع چهارسطحی آزادگان دو دستگاه پل چپ‌گرد برای دسترسی از بزرگراه امام‌علی (ع) به بولوار نمایشگاه به‌طول ۱۴۰۰ متر و چپ‌گرد متصل‌کننده بزرگراه مشهدچناران به بزرگراه آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی به‌طول ۱۶۰۰ متر ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان ساخت این تقاطع، ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی انجام شده است، افزود: ۱۴ هزار مترطول عملیات حفاری شمع، ۸ هزارو ۵۰۰ تن آرماتوربندی، ۹۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، پخش ۷۵ هزار تن آسفالت، ۳۸ هزار مترمکعب اجرای عملیات اساس و زیراساس و تأمین روشنایی پروژه انجام شده است. همچنین، در جریان اجرای کار، عملیات تعریض پل کال چهل‌بازه و عملیات ساخت کنارگذر‌های بزرگراه مشهدچناران نیز انجام شده است. محمدیان ادامه داد: در راستای تسهیل در اجرای پروژه و مدیریت ترافیکی شهر، کارخانه تولید قطعات سگمنت در مجاورت پروژه ساخته شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن