اقتصادی

مدیرکل تعاون خراسان رضوی:

۴۸ هزار اشتغال جدید در خراسان رضوی ایجاد و ثبت سامانه رصد شده است

کد خبر : 49620

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این استان با ثبت حدود ۴۸ هزار اشتغال جدید در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون هم اینک رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش صبح مشهد، محمدامین بابایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در سامانه رصد، در حال حاضر تهران با ۸۰ هزار و خوزستان با ۴۹ هزار ایجاد اشتغال در رتبه های اول و دوم قرار دارند که اگر ادارات استان بتوانند اشتغالهای ایجاد شده امسال را به ثبت برسانند به رتبه دوم خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری خراسان رضوی در تابستان امسال نسبت به پارسال سه دهم درصد کاهش یافته و به ۷.۲ درصد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طبق آمار، نرخ جمعیت ۱۵ سال و بالاتر استان چهار میلیون و ۸۸۹ هزار نفر است که از این تعداد ۲ میلیون نفر شاغل و ۱۳۲ هزار نفر نیز بیکار هستند.

بابایی افزود: هم اینک در استان ۸۸ هزار و ۷۸۸ کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و تعداد کل بیمه شدگان کارگری نیز ۹۶۱ هزار و ۵۷ نفر است.

وی با اشاره به هفته کارآفرینی ادامه داد: ۱۱۱ برنامه مختلف در هفته کارآفرینی خراسان رضوی برگزار می‌شود که ۷۴ برنامه حضوری، ۳۵ برنامه مجازی و ۲ برنامه نیز به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: آموزش قوانین کار، آموزش همگانی تشکیل تعاونی‌ها و معرفی سرفصلهای تسهیلات از جمله عناوین این برنامه‌هاست.

بابایی افزود: هم اینک ۹۴ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان فعال است که از این تعداد ۱۳ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و پنج مرکز شتاب دهنده امسال مجوز فعالیت گرفته اند.

وی ادامه داد: پیگیر هستیم تا مرکز نوآوری تعاون(منتا) به عنوان مرکز منطقه ای در خراسان رضوی را راه اندازی کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن