استانیاسلاید شو

عنابستانی خبر داد: هیات دولت، طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار را تصویب کرد

کد خبر : 49556

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در هیات دولت تصویب کرد و ابلاغ شد که این اقدام دولت، گام مهمی در مسیر توسعه اقتصادی و رونق اشتغال منطقه است.

به گزارش صبح مشهد، علی اصغر عنابستانی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: هیات وزیران در روزهای گذشته، طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار که پیش از این توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی پیشنهاد شده بود، تصویب کرد.

وی افزود: با راه اندازی این منطقه اقتصادی، زمینه جذب سرمایه گذاران فراهم می شود که با توجه به ظرفیت های فراوان شهرستان های غرب خراسان رضوی در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات، دام و طیور، در کنار فعالیت گمرک، وجود راه آهن و فرودگاه، توسعه اقتصادی منطقه شتاب خواهد گرفت.

گفتنی است، طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار حدود ۱۰ سال قبل در ۳۰ کیلومتری شرق سبزوار، واقع در مسیر جاده تهران- مشهد، با هدف رشد و ارتقای سطح اقتصادی این منطقه مشخص و جانمایی شده است.

محدوده منطقه ویژه اقتصادی سبزوار هزار و ۲۰۰ هکتار است که در مرحله نخست ۵۰ هکتار آن آماده سازی شده و تاکنون عملیات تسطیح زمین، نصب جدول، قطعه بندی و نصب تیرهای برق و شبکه آب آن به اجرا درآمده است.

طی سالهای گذشته علاوه بر بهره برداری از طرحهای شاخص صنعتی، احداث و توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ سبزوار، صدور مجوز آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، استقرار اداره گمرگ، دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن و نمایندگی استاندارد در این شهرستان برخی از اقدامات در راستای توسعه شاخص های صنعتی این منطقه بوده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن