استانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

نصب آرک و گلدان در مسیر باغ راه زیارت

کد خبر : 9885

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: یک سری آرک هایی از بلوار فرودگاه تا فلکه پانزده خرداد و از فلکه پانزده خرداد تا حرم مطهر رضوی برای این منظور در حال نصب است؛ یک سری گلدان هایی نیز نصب شده است و بهسازی، پیاده روسازی و گل آرایی آن در حال انجام است.
به گزارش صبح مشهد؛ خلیل الله کاظمی در نشست خبری اصحاب رسانه دربرنامه های این حوزه برای استقبال از بهار بیان کرد: برای استقبال از بهار ۹۶ بالغ بر ۱۰ میلیون بوته گل و ۴۰۰۰ هزار بوته گل لاله کاشته شده است؛ همچنین همچنین نزدیک به ۱۰ هزار عدد باکس گل در نقاط مختلف شهر نصب می شود.
وی ئر خصوص اسکان زائران اظهار کرد: کمپ غدیر و نصرت با ظرفیت بالغ بر ۴۲۵۰ عدد چادر و ۱۸۴ کانکس و در محور قوچان نمایشگاه بین المللی و مرکز آموزشی شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان همراه با برنامه های متنوع آموزشی، تئاتر و … در نظر گرفته شده است.

قایم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اجرای ویدیو مپ در ساختمان شهرداری مشهد و واتر اسکرین در دو بوستان کوهسنگی و ملت از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: ۲۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۶۴ عدد دوش حمام به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی می باشند.
وی با اشاره به ۲۵ اکیپ جمع آوری متکدیان و چادرهای زائران اظهار کرد: کودکان خیابانی مخصوصا خارجی یکی از دغده های شهرداری بوده است لذا چون بر اساس قانون بهزیستی کودکان خارجی را پذیرش نمی کند شهرداری مشهد برای این منظور قرارداد ۲۲۰ میلیون تومانی را با بهزیستی مبنی بر جمع آوری کودکان خیابانی منعقد نموده است.
وی با اشاره به ۷ مرکز اقامتی سرپوشیده برای زائران نوروزی؛ بیان کرد: ۱۱ مرکز اسکان موقت با ظرفیت ۳۱۰۰ نفر در صورت نیاز و در شرایط خاص آماده خدمت رسانی به زائران است.
وی در خصوص پایگاههای راهنمای زائر گفت: در ۴ مدخل ورودی شهر جاده نیشابور، قوچان، ترمینال و راه آهن پایگاههای راهنمای زائر با با حضور کلیه دستگاه‌های خدماتی مستقر می شوند.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد با اشاره به المان های نوروزی گفت: ۶۳۳ المان طرح گل، یک المان ترکیبی در میدان شهدا با موضوع مشهد ۲۰۱۷ و ۱۶۰ المان فرهنگی با موضوعات گوناگون در نقاط مختلف شهر نصب می شود که ۵۸ المان جدید است.
آماده باش ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی خطی در اطراف حرم مطهر رضوی
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ویژه ای برای مراسم سال تحویل و دیدار با مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی شده است؛ عنوان کرد:سرویس دهی اتوبوسرانی ویژه سال نو با ۳۵۰ دستگاه اتوبوس از اماکن اسکان زائر برای دیدار با مقام معظم رهبری، آماده‌باش ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی خطوط اطراف حرم  مطهر، ایجاد خطوط موقت در نقاط تفریحی، سیاحتی و کلیه مراکز اسکان، آماده باش بالغ بر ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی خطی در اطراف حرم مطهر رضوی و ون هایی برای تردد زائرین و مجاورین از اقدامات این حوزه است.

وی در باره تنطیم بازار شب عید بیان کرد: در حوزه تنظیم بازار توزیع دو میوه سیب و پرتغال در۴۰ بازار سطح شهر با قیمت مصوب از فردا آغاز می شود.
هزینه ۸ میلیاردی شهرداری برای استقبال از بهار ۹۶
وی اظهار کرد: هزینه کرد شهرداری برای استقبال از بهار ۹۶ را بالغ بر ۸ میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به نظرسنجی فعالیت‌های شهرداری مشهد در ستاد استقبال از بهار ۹۵ بیان کرد: با توجه به نظرسنجی انجام شده در سال گذشته اولویت برنامه‌ریزی برای استقبال از بهار ۹۶ را به خواسته‌های شهروندان از جمله آسفالت؛ جمع‌آوری پسماند و ساخت و سازهها اختصاص دادیم.
وی تصریح کرد: طبق نظرسنجی انجام شده در حوزه زئران بالغ بر ۸۵ درصد و در حوزه مجاوران بالغ بر ۸۰ درصد از فعالیت‌های شهرداری در طرح استقبال از بهار ۹۵ رضایت داشتند.
وی با اشاره به باغ راه زیارت گفت: یک سری آرک هایی از بلوار فرودگاه تا فلکه پانزده خرداد و از فلکه پانزده خرداد تا حرم مطهر رضوی برای این منظور در حال نصب است؛ یک سری گلدان هایی نیز نصب شده است و بهسازی، پیاده روسازی و گل آرایی آن در حال انجام است.
.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن