اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

مراسم وداع با شهدای تروریستی حادثه شیراز در حرم رضوی برگزار شد

کد خبر : 49365

مراسم وداع با شهدای تروریستی حادثه شیراز روز شنبه در جمع خیل عظیم زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد.

پیش از اقامه نماز، تشییع کنندگان‌ با سر دادن شعارهایی انزجار خود را از کفار و استکبار جهانی اعلام داشتند.

حضور پر شور دانش آموزان و نوجوانان در این آیین، جلوه خاصی به این مراسم داده بود.این مراسم با نوحه خوانی مداحان اهل بیت (ع) آغاز شد و پس از آن با سخنرانی ادامه یافت.

پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ، عصر امروز با حضور استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و فرماندهان ارشد قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش، سپاه امام رضا(ع) و نیروی انتظامی، مرزبانی و جمعی دیگر از مسوولان خراسان رضوی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مورد استقبال قرار گرفت.

مراسم تشییع پیکر شهیدان حرم شاهچراغ شیراز از بعد از ظهر امروز از میدان بسیج مشهد آغاز شده است و به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) ادامه یافت.

صبح امروز نیز آیین تشییع شهدای حرم شاهچراغ در شیراز برگزار شد.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، افراد بیگناه را به رگبار بست.

این عملیات تروریستی در مجموع ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح و مصدوم از زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بر جای گذاشت.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن