اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

گفتگو با بانوی کاتب قرآن که مصحف شریف کتابت شده خود را به کتابخانه رضوی اهدا کرد:

رویایی که بانوی کم سواد مشهدی را به کاتب قرآن تبدیل کرد

کد خبر : 49293

بانویی که با کرامت امام امیرالمومنین(ع) به کتابت مصحف شریف مفتخر شد، نسخه دست نویس خود را به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش صبح مشهد  به نقل از گنجینه رضوی، ایران ربیعی فراهانی۷۴ ساله بانویی که بهره‌ای از سواد ندارد اما به یمن کرامت دیدار معجزه‌وار امیرالمومنین علی (ع) در خواب به نوشتن قرآن امر شد و طی مدت تقریبا ۲ سال قرآن را کتابت کرد.

این بانو پس از پایان مصمم شد تا مجلد اصلی این کتاب نورانی را به محضر امام هشتم علی بن موسی الرضا تقدیم کند.

وی در ملاقات با رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و اهدای قرآن، به جریان کتابت این قرآن اشاره کرد و گفت: حدود دو سال پیش مولای متقیان و امام اول شیعیان حضرت علی(ع) را در عالم خواب و رویا دیدم، ایشان عنایت کرده قلمی به دستم دادند و فرمودند که با توکل به خداوند قرآن را بنویس.

هنگام نماز صبح حال عجیبی داشتم و با وجود اندک سواد خواندن و نوشتن که در دوران کودکی کسب کرده بودم و ضعف و ناتوانی جسمی، باتوجه به عنایتی که از عالم غیب به بنده شده بود نوشتن قرآن را طبق قرآن عثمان طه و ترجمه ابوالفضل بهرامپور آغاز کردم.

این بانو ادامه داد: تقریبا هر شب بعد از اذان مغرب و عشا و اقامه نماز کتابت قرآن را شروع می‌کردم و تا سحر و قبل از نماز صبح ادامه می‌دادم. در زمان تحریر این کتاب نورانی و باتوجه به سختی‌ها و محدودیت‌هایی که داشتم شوق نوشتن در من ذره‌ای کم نشد و انگیزه این کار در وجودم هر روز بیشتر و بیشتر می‌شد.

وی گفت: با اهدای این قرآن به آستان قدس رضوی اوراق این کتاب نورانی همچون روح جاودانه آن در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم برای نسل‌های آینده ماندگار می‌شود و انشاء الله روزی برسد که همه مردم جهان با خواندن آیات وحی و عمل به دستورات آن در دنیا و آخرت سعادتمند شودند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن