یادداشت روز

پیش بینی دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام و هشدار به اروپا:

زمستان سخت برای غرب و نیاز استراتژیک به گاز ایران قطعی است/ اروپایی ها بزودی تسلیم ایران خواهند شد

کد خبر : 49276

آمریکا و برخی دولت های اروپایی، قافیه در جنگ اوکراین باخته و گرفتار بحران قیمت نفت و گاز شده اند. این بحران که از جهات مختلف، در چهل تا هفتاد سال گذشته بی سابقه است، در حالی رو به تصاعد گذاشته که هنوز هوای تابستان است. اما یکی دو ماه دیگر که سرمای استخوان سوز آغاز شود، تازه بحران، روی واقعی خود را نشان می دهد.

صبح مشهد- علی کهنمویی دبیر کل سازمان مستقل بین المللی غیر دولتی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام گفت: بعد از جنگ جهانی دوم شاهد فرایند نظم دو قطبی در دنیا بودیم که آمریکایی‌ها برای آنکه کشورهای دنیا به جریان کمونیست نپیوندند و تحت ایدئولوژی کمونیسم قرار نگیرند، از اروپایی‌های حمایت کردند، دلار چاپ کردند و بر اساس ابزارهای هژمونیک‌ تلاش کردند تا اروپایی‌ها را مورد حمایت قرار دهند و کشورهای اروپایی را صنعتی کنند.»

مدیر شبکه خبری بین المللی عدالت جهانی با اشاره به اهداف آمریکا برای تضعیف کردن کشورهای اروپایی اظهار کرد: «اروپایی‌ها همیشه وابسته به انرژی روسیه بوده‌اند. آمریکا همواره به این موضوع فکر می‌کرد باید اقدام مشترکی انجام دهد تا این کشورها را تضعیف و به کنترل خود در بیاورد.

وی ادامه داد: آنچه باز هم بحران را شدت می بخشد، کاهش بی سابقه ذخائر استراتژیک نفت آمریکا در طول چهار دهه گذشته است. آمریکا ماه های آینده قادر نیست مثل شش ماه گذشته، بخشی از ذخائر خود را برای مهار قیمت نفت عرضه کند.عربستان و امارات هم نتوانستند تولید و عرضه را افزایش دهند.

رئیس اتحادیه جهانی حقوق دانان مستقل مسلمان افزود: در چنین شرایطی، خبرگزاری بلومبرگ گزارشی داده: “احیای توافق با ایران، می‌تواند منجر به افزایش صادرات نفت و جبران کمبودها در بازار جهانی شود. ایران با برجام، طی ۱۲ ماه، صادرات خود را یک میلیون بشکه افزایش داد. با توافق جدید، ۱۰۰ میلیون بشکه نفت ذخیره شده ایران می‌تواند با سرعت زیادی وارد بازار شود”.

رئیس دادگاه بین المللی غیر دولتی حقوق بشر جهان اسلام با تاکید بر این که قرار نیست جمهوری اسلامی ایران برای چند ماه سخت زمستانی، تنفس مصنوعی به دشمنان خود بدهد، افزود: هر گونه کار نسنجیده ای باعث می شود غربی ها دوباره دشمنی های تحریمی و غیر تحریمی را از سر بگیرند. آورده توافق، بدون گرفتن تضمین های محکم و لغو پایدار تحریم ها، خسارت های راهبردی در شش ماه بعد است.

علی کهنمویی دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام ( KUNS ) در پایان گفت: به نظر من شاید در آینده‌ای بسیار نزدیک با توجه به اینکه اروپایی‌ها و ناتو تقریبا پشت اوکراین خالی کرده‌اند و ناتو مجدد اعلام کرد که امکان عضویت اوکراین در ناتو وجود ندارد شاید این یک چراغ سبزی است به روسیه بود که کشورهای اروپایی بتوانند جریان حداقلی انرژی را داشته باشند.»

مدیر شبکه خبری جهانی الحرا خاطر نشان کرد: پاییز سرد برخی از کشورهای اروپایی از راه رسیده است و این موضوع شروعی برای دور جدید اعتراضات و اعتصابات مردم این کشورها شده است.و تحولات بزرگی را برای سران کشور های اروپایی بدنبال خواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن