پایتخت فرهنگ اسلامی

در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه عکس سازمان بازآفرینی همراه با تقدیر از برگزیدگان عنوان شد؛

آثار برگزیدگان نمایشگاه عکس “قاب شهر” کتاب می‌شود

کد خبر : 49225

مدیرعامل سازمان بازآفرینی در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه عکس “قاب شهر” که با تقدیر از برگزیدگان هنرمند عکاس برگزار گردید گفت: آثار هنرمندان تبدیل به کتاب مصور خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، اختتامیه نخستین نمایشگاه عکس “قاب شهر” با تقدیر از برگزیدگان آن، در محل نگارخانه حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.

دریافت ۴۰۰اثر به جشنواره قاب شهر

علی رضازاده همدانی مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد بیان کرد: برای از بین رفتن نگاه تهدید محور جلساتی با صاحب نظران دارای اندیشه برگزار شد و همگی به یک نکته اشاره داشتند که به جای پرداختن به بحث تهدید در حاشیه شهر برای سوق دادن بودجه به این سمت، از طریق فرصت ها وارد شویم و این بودجه ها را جذب کنیم.

وی افزود: برای نشان دادن جذابیت های حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار بهار امسال تور عکاسی را با نام بوم گشت محلات برگزار شد که ۵۰ هنرمند عکاس حضور و بیش از ۴۰۰ اثر به دست ما رسید که از این میان ۱۵۰اثر به بخش داوری رسید و در نهایت عکس ۵۰ نفر از منتخبین در این نگارخانه اکران شد و در آینده نزدیک این آثار، در قالب کتاب مصور چاپ خواهد شد.

به تصویر کشیدن ظرافت های هنری شهر، رفع کننده بسیاری از مشکلات است

حجت الاسلام منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی زیارت و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم گفت: هر اقدامی تا به تصویر کشیده نشود و با چشم دیده نشود، عده ای متهم به دروغ گویی می‌شوند و آن کار انجام شده را انکار می کنند.

وی افزود: از اینرو به تصویر کشیدن چهره شهر با ظرافت های هنری و تخصصی توسط عکاسان، بسیاری از موضوعات را حل می کند و مدیریت شهری نسبت به این موضوعات باید ورود جدی داشته باشد.

استفاده از ظرفیت های موجود حاشبه شهر بسیار ارزشمند است

ناصحی عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه افراد از یک پدیده واحد نگاه‌های متفاوتی دارند و این بسیار ارزشمند است؛ تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های موجود در جمعیت بیش از یک میلیون نفری که در اطراف شهر مشهد و در نقاط کم برخوردار زندگی می کنند، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: برای شورای ششم، حاشیه شهر بسیار حائز اهمیت بود، از اینرو ۸۰۰ میلیارد تومان برای پرژه های زودبازده اعتماد آفرین و ۵۰درصد بودجه های عمومی را به حاشیه شهر اختصاص دادیم و امیدواریم در مسیر محرومیت زدایی گام های موثری برداریم.

در پایان از مصطفی یوسفی به عنوان برگزیده اول با مبلغ سه میلیون تومان جایزه نقدی، سمانه جعفری به عنوان برگزیده دوم با مبلغ ۲ میلیون تومان جایزه نقدی و یونس با وفا به عنوان برگزیده سوم با مبلغ یک میلیون تومان تقدیر شد.

داوران مسابقه عکاسی قاب شهر فرامرز عامل بردبار، محمدرضا تقوی و یاسین حقیقی بودند که از آنها تقدیر صورت گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن