شهری

هدف مدیریت شهری در دوره ششم، آماده کردن شهر برای همه افراد است/ انتشار قرآن و کتب ادعیه به خط بریل برای نابینایان

کد خبر : 49165

شهردار مشهد ضمن اشاره به اینکه شهری که نتواند به همه افراد جامعه خدمات‌رسانی کند ناتوان و معلول است، گفت: شهر باید برای همه ساکنانش از جمله افراد دارای نیازهای ویژه آماده خدمت باشد لذا هدف مدیریت شهری در این دوره آماده کردن شهر برای همه افراد است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “سید عبدالله ارجائی” در نشست صمیمی با جامعه نابینایان که به مناسبت ۲۳ مهرماه روز جهانی عصای سفید برگزار شد، افزود: حدود ۱۵ درصد جامعه را افراد دارای نیازهای ویژه تشکیل می‌دهند که معتقد هستیم ندیدن آنان ظلم به شهر است که خود را از ظرفیت این افراد محروم می‌کند؛ بر همین اساس تمام تلاشمان در دوره ششم مدیریت شهری این است که از تمام ظرفیت‌های شهر ازجمله افراد دارای نیازهای ویژه استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: شهر باید برای همه ساکنانش آماده شود و این مشکل شهر است که نمی‌تواند به همه خدمت کند.

شهردار مشهد در ادامه ضمن اشاره به درخواست نابینایان برای بهره بردن از قرآن و کتب ادعیه به خط بریل خاطرنشان کرد: طبق قولی که داده‌شده بود اکنون کتاب‌های قرآن به خط بریل آماده تحویل‌ شده و کتاب آداب زیارت حضرت رضا(ع) و زیارت امین‌الله که به خط بریل منتشر و رونمایی شد.

ارجائی در خصوص استفاده جامع نابینایان از فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد نیز گفت: چندی است که تعدادی از سالن‌ها و فرهنگسراها برای استفاده در اختیار نابینایان قرار داده‌ شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

وی به درخواست جامعه نابینایان برای ایجاد فضای بازی کودکان در بوستان‌ها نیز اظهار کرد: با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان بومی تعدادی وسیله بازی برای استفاده افراد دارای معلولیت ازجمله مسیری برای دویدن نابینایان طراحی و در برخی از بوستان‌های شهر نصب‌ شده است که این کار ادامه پیدا می‌کند.

شهردار مشهد به حمایت مدیریت شهری از ورزش معلولان اشاره کرد و افزود: بارها اعلام کرده‌ایم به حوزه ورزش مستقیم ورود پیدا نخواهیم کرد اما از حوزه ورزش معلولان و بانوان حمایت می‌کنیم و تاکنون نیز در حد توان حمایت خواهیم کرد.

ارجائی ادامه داد: درمجموع معتقدیم مشهد به مجموعه‌ای ورزشی یا دهکده المپیک برای افراد دارای نیازهای ویژه نیاز دارد و بر همین اساس به دنبال زمینی مناسب برای این کار هستیم، شاید نتوانیم دراین دوره این مجموعه را به بهره‌برداری برسانیم اما امیدواریم ساخت آن را آغاز کنیم.

وی ضمن اشاره به درخواست جامعه نابینایان در حوزه آموزشی، گفت: در حوزه رفع کمبود دستگاه چاپ خط بریل درد توان کمک خواهیم کرد؛ همچنین از آثار افراد دارای نیازهای ویژه که در حوزه مسائل شهری باشد حمایت می‌کنیم.

اهدای ۶ دستگاه تایپ بریل به آموزش‌وپرورش

شهردار مشهد اضافه کرد: یکی از نیازهای نابینایان در حوزه آموزش دستگاه تایپ بریل است که برای کمک به آموزش این افراد ۶ دستگاه تایپ بریل به ۶ مرکز آموزشی آموزش‌وپرورش استثنایی اهدا خواهد شد.

نصب سیستم صوتی در ایستگاه‌های اتوبوس

ارجائی به نیاز جامعه نابینایان برای نصب و تقویت سیستم اعلام صوتی ایستگاه‌ها در ناوگان اتوبوسرانی اشاره و اظهار کرد: این موضوع باید موردتوجه ویژه سازمان اتوبوسرانی قرارگرفته و نسبت به نصب و تقویت سیستم‌های صوتی اعلام ایستگاه در اتوبوس‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: درمجموع هدف مدیریت شهری آماده کردن شهر برای همه افراد جامعه است و معتقدیم شهر برای همه است.

گفتنی است دراین نشست نخبگان جامعه نابینایان در حوزه‌های ورزشی،فرهنگی و…از سوی شهردارمشهد تجلیل شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن