شهری

رشد ۸۰ درصدی گردشگر سلامت در مشهد

کد خبر : 49148

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جذب گردشگر سلامت در این دانشگاه طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۸۰ درصدی داشته است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر داود خوش‌شکن روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی ۲۱ هزار و ۳۵۴ گردشگر سلامت، از مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات درمانی دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۵۸ گردشگر سلامت از خدمات درمانی بستری بیمارستانی و جراحی و ۱۰ هزار و ۳۹۶ گردشگر سلامت از خدمات درمانی سرپایی بیمارستانی و جراحی بهره مند شده اند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت ۹ هزار و ۲۶۷ گردشگر سلامت از خدمات بستری بیمارستان ها و هزار و ۶۹۱ گردشگر سلامت از خدمات بستری جراحی استفاده کرده‌اند.

خوش شکن افزود: همچنین در این مدت به هشت هزار و ۹۴۶ گردشگر سلامت، خدمات سرپایی بیمارستانی و به هزار و ۴۵۰ گردشگر سلامت، خدمات سرپایی جراحی ارائه شده است.

وی ادامه داد: بیشترین گردشگر سلامت استان مربوط به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، کویت، بحرین و تاجیکستان بوده اند که ۶۶ درصد از آنان زن و بقیه مرد بوده اند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: این گردشگران سلامت در ۶ ماه نخست امسال از خدمات درمانی در حوزه چشم، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی و زیبایی مراکز درمانی دارای مجوز ipd (گردشگری سلامت) زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره‌مند شده‌اند.

دکتر خوش شکن با بیان اینکه تاکنون ۲۰ کلینیک تخصصی استان مجوز گردشگری سلامت دریافت کرده‌ و نزدیک به ۳۰ کلینیک نیز در صف انتظار برای دریافت این مجوز هستند، افزود: کلینیک های تخصصی و مطب‌های مورد تایید نظام پزشکی می‌توانند مجوز جذب گردشگر سلامت بگیرند و این موضوع یکی دیگر از قابلیت های حوزه گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات بدون واسطه به گردشگران سلامت، قرار دادن پیوست فرهنگی برای این صنعت و ارائه خدمات درمانی همراه با تکریم توریسم سلامت از مهمترین اقدامات حوزه گردشگری سلامت است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده و تکریم ارباب رجوع از موضوعاتی است که موجب جلب رضایت گردشگران سلامت شده است و ما بر این باوریم که هر گردشگر سلامت می‌تواند به عنوان یک مبلغ برای دیگران عمل کند، لذا امیدواریم با ادامه این روند تا انتهای سال بتوانیم در استان میزبان ۶۰ هزار گردشگر سلامت باشیم.

خوش شکن افزود: البته تحت تاثیر ناآرامی های اخیر و بزرگ نمایی آن توسط رسانه‌های معاند در خارج از کشور، از شمار گردشگران سلامت استان کاسته است.

استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰، به ۳۲ هزار و ۹۳۵ گردشگر سلامت خدمات درمانی ارائه کرد که از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۰۶ گردشگر سلامت از خدمات درمانی بستری و ۱۴ هزار و ۸۲۹ گردشگر سلامت از خدمات درمانی سرپایی بهره مند شده بودند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن