شهری

اولین نمایشگاه عکس “قاب شهر” در مشهد افتتاح شد

کد خبر : 49142

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری شهرداری مشهد در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه عکس حاشیه شهر با عنوان “قاب شهر” گفت: توجه به مناطق حاشیه شهر بازوی قدرتی برای توسعه شهری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش صبح مشهد، علی رضازاده با ذکر ۵ماموریت سازمان بازآفرینی که شامل رسیدگی به سکونتگاه‌های غیر رسمی حاشیه شهر، بافت‌های فرسوده، بافت تاریخی، بافت‌های ناهمگون و بافت‌های الحاقی در حاشیه شهر است گفت: خدا را شکر توانستیم با کمک فعالان و گروه‌های جهادی و جمعی از متخصصان طرحی را به عنوان “بوم گشت” راه انداری کنیم و فضایی که به عنوان تهدید در شهر شناخته می‌شد را به عنوان محیطی جذاب شناساندیم تا هم هویت واقعی این مناطق را معرفی کنیم و هم به کسب و کار و اشتغال ساکنان آنجا کمک کرده باشیم.

وی در خصوص اهداف نمایشگاه تشریح کرد: حدود ۵۰عکاس در قالب تور عکاسی در سه محله گلشهر، شهرک شهید بهشتی و شهرک شهید باهنر ذیل طرح “بوم گشت” از این محلات بازدید کردند و توانستند آثار زیبایی خلق کنند تا فضای بکر این محلات شناسایی شود. اکران این عکس‌ها را علاوه بر نمایشگاه “قاب شهر” در بیلبوردهای شهری و کتاب عکس نیز پیش بینی کردیم.

اعتلای هویت و ظرفیت های حاشیه شهر در دستور کار است

عضو شورای شهر مشهد و رئیس کمیسیون حاشیه شهر در بخشی از افتتاحیه نمایشگاه برگزاری تور عکاسی را اقدامی موثر در ایجاد تغییر نگاه مردم به حاشیه شهر دانست و افزود: برای به تصویرکشیدن تمامی هویت یک محله طراحی تورهای بیشتری با حضور اهالی رسانه و عکاسان و هنرمندان نیاز است تا فرصت‌های بیشتری در اختیار هنرمندان برای به تصویر کشیدن تمامی هویت محلات حاشیه شهر قرار گیرد.

غلامحسین صاحبی در خصوص ظرفیت‌های حاشیه شهر تاکید کرد: اهالی این مناطق بخش مهمی از بار شغلی شهر را به دوش می‌کشند و برخی از این مناطق ظرفیت گردشگری دارند که در این راستا نیاز به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم است تا مردم از این ظرفیت‌ها به شکل مطلوب بهره ببرند.

ارسال ۱۵۰ اثر به نمایشگاه و اکران ۵۰اثر برگزیده

مدیر روابط عمومی سازمان بازآفرینی در ادامه این مراسم افتتاحیه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه نزدیک کردن نگاه هنرمندانه افراد صاحب نظر با بافت حاشیه شهر است.

یاسر ظریفی همچنین درباره جوایز نمایشگاه عنوان کرد: ۱۵۰اثر به جشنواره ارسال شد که ۵۰اثر در نمایشگاه اکران شده است. سه جایزه برای دوربین حرفه‌ای و سه جایزه برای عکاسی موبایلی در نظر گرفتیم و یک جایزه مردمی نیز از میان آثار اکران شده خواهیم داشت که در مراسم اختتامیه برنده‌ها اعلام خواهد شد.

گفتنی است نمایشگاه عکس “قاب شهر” که به همت سازمان بازآفرینی شهری شهرداری مشهد در نگارخانه اشراق حوزه هنری خراسان برگزار شده است تا ۲۶ مهرماه سال جاری ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند هر روز ساعت ۱۱ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن