اخبار مهمشهری

به همت مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا؛ همایش ملی پرتو درمانی در مشهد آغاز شد

کد خبر : 23285

همایش پرتو درمانی با شدت متغیر، کاربردها، عدم قطعیت‌ها و محدودیت‌ها روز پنجشنبه در مشهد آغاز به کار کرد.

در این همایش ۲ روزه  ۱۰۰ نفر از متخصصان حوزه رادیوتراپی، انکولوژی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور حضور دارند.

دبیر اجرایی همایش در حاشیه این نشست علمی به خبرنگار صبح مشهد گفت: هدف اصلی این همایش رشد علمی متخصصان در این حوزه برای درمان بهتر بیماران است.

دکتر مهدیه دیانی افزود: در این راستا هر سال کارگاه‌ها و نشست های علمی با متخصصان رادیوتراپی و انکولوژی به منظور تبادل دانش و تجربه برگزار می شود.

مدیر آموزش و پژوهش مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) مشهد اظهار داشت: این مرکز با نگاه بلند افراد نیکوکار و خودساخته ای راه اندازی شده که تخصص و سرمایه خود را وقف فعالیت های بشر دوستانه با هدف حرکت به سوی روش‌های درمانی پیشرفته کرده اند.
وی گفت: بهره گیری از ظرفیت متخصصان و دانشمندان مرتبط با حوزه های شناخت، تشخیص و درمان سرطان، برگزاری کارگاه های آموزشی و ایجاد بستر مناسب برای بهره مندی موسسات مشابه در کشور با هدف بهبود و ارتقای روش های درمان سرطان با تمرکز بر اشتراک دانش و تجربه متخصصان برجسته و پیشرو همزمان با آموزش تخصصی به همکاران هدف از راه اندازی این انجمن علمی است.
دکتر دیانی افزود: این مرکز خواستار همکاری و تعامل هرچه بیشتر بین متخصصین در تمام حوزه های تخصصی درمان سرطان از جمله رادیوتراپی، انکولوژی و فیزیک پزشکی است زیرا اینگونه تعامل اغلب به پیشرفت های غیرمنتظره در جهت تحلیل دستاوردها، توسعه و بهبود کیفیت درمان می انجامد.

گفتنی است، مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) در مشهد با پنج دستگاه شتاب دهنده درمانی که سه دستگاه آن قابلیت درمان‌های پیشرفته را دارند به همراه سیستم های متنوع و متعدد تصویر برداری ۲ و سه بعدی دقیق در حال ارایه خدمات با بالاترین سطح کیفیت و دقت به بیماران است.

این مرکز تا شهریور امسال موفق شده است بیش از ۵۰ بیمار مبتلا به سرطان پروستات، ۷۰ بیمار مبتلا به سرطان های ناحیه سر و گردن، ۴۰ بیمار مبتلا به سرطان مغز و ۲۰ بیمار از سرطان های لگن و ناحیه مدیاستن (میان سینه) و دیگر سرطان ها را درمان کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن