اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

نماینده مشهد: مرحوم موید، شاعر مردمی مبلغ مکتب اهل بیت(ع) بود

کد خبر : 49032

نماینده مردم‌ مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم موید، شاعر راهنما و مبلغ دین و مکتب اهل بیت (ع) در میان عامه مردم بود.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در حاشیه آیین تشییع پیکر شاعر پیشکسوت مشهدی اهل بیت(ع) مرحوم سید رضا موید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین ویژگی شعر در جامعه این است که بتواند پیام دلها باشد و ضمیر انسانها را بازگو کند و شعر موید پیام رسان اقشار و گروه های مذهبی جامعه بود.

وی ادامه داد: ایشان در مناسبتهای مختلف مذهبی و ملی از جمله در آیین های پرشور تشییع شهدا در دوران دفاع مقدس به زبان مردم در رسای شهدا شعر می گفت.

پژمانفر افزود: موید زبان گسترده مردم در عرصه شعر بود و وجود آثار متعدد شعری با درونمایه دینی و اجتماعی در مناسبتها برای اقشار مختلف مردم ویژگی و جامعیت شعر او بود.

سیدرضا موید خراسانی متولد سال ۱۳۲۱ در مشهد بود. این شاعر دارای قریحه ای سیال و روان در سرودن شعر به ویژه اشعارمذهبی بود به نحوی که آیات و روایات به همراه سیره  زندگی اهل بیت (ع) و داستان های تاریخی در شعرهای وی بسیار به چشم می خورد.

علاوه بر آن، مضامین انقلابی و حماسه سرودهای دفاع مقدس نیز در دریای اشعار او موج می زند که این امر مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

از آثار سید رضا موید می توان به گل های اشک، جلوه های رسالت، نغمه های ولایت، سفینه های نور، چکامه عشق  و گلبرگها، دم پاره های سینه زنی اشاره کرد.

این مداح و شاعر پیشکسوت اهل بیت (ع) پس از ۲ هفته بستری شدن در یکی از بیمارستان های مشهد، به دلیل عارضه کلیوی عصر روز گذشته دارفانی را وداع کرد.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز صبح امروز در پیامی درگذشت این شاعر آئینی را تسلیت گفتند و از ایشان با صفت “با اخلاص” یاد کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت شاعر آئینی با اخلاص جناب آقای سید رضا موید رحمه الله علیه را به فرزندان و خاندان گرامی ایشان و به جامعه‌ ادبی خراسان تسلیت عرض می‌کنم.

شعر روان و دلنشین این هنرمند مومن که غالباً در خدمت معارف و ارزشهای دینی است یادگار ارزنده‌ او در اینجا و ذخیره‌ گرانبهای او برای نشئه اخروی است ان‌شاءالله.

خداوند او را با شهیدان محشور فرماید که همواره محافل یاد آنان را با سروده‌های خود رونق ‌می‌بخشید.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۶ مهرماه  ۱۴۰۱

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن