پایتخت فرهنگ اسلامی

پیشکسوت تئاتر خراسان رضوی مطرح کرد؛

لزوم پرهیز از برخورد سلیقه‌ای در جشنواره تئاتر

کد خبر : 48980

نویسنده و کارگردان باسابقه‌ی تئاتر خراسان رضوی در خصوص سی و دومین جشنواره تئاتر استان گفت: اعضای هیات انتخاب باید به آثار نسل جوان و آن دسته از گروه‌ها که تازه پا به عرصه تئاتر گذاشته‌اند نگاهی ویژه داشته باشند.

به گزارش صبح مشهد، احمد مینایی با بیان مطلب فوق در خصوص چالش‌ها و مشکلات جشنواره تئاتر فجر استان گفت: هرسال شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از کارهای خوب که توسط گروه‌های جوان تهیه و تولید می‌شوند، توسط اعضای هیات انتخاب رد می‌شوند لذا اعضای هیات انتخاب باید به آثار گروه‌های تئاتری که تازه به عرصه تئاتر وارد شده‌‌اند نگاهی ویژه داشته باشند و از برخورد سلیقه‌ای پرهیز کنند. این مسئله یکی از بزرگترین‌ چالش‌های ادوار مختلف جشنواره تئاتر استان بوده است.

این نویسنده و کارگردان باسابقه تئاتر مشهد در خصوص اهمیت مبحث آموزش در جشنواره‌ها بیان کرد: نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی معمولا در جشنواره تئاتر استان جدی گرفته نمی‌شود، آموزش همواره در سطح باقی می‌ماند و برگزاری آن بیشتر جنبه آماری دارد، لذا مبحث آموزش باید پررنگ شود.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد اجرایی باید برای پرکردن خلاهای جشنواره از تجربه‌های مدیران گذشته همینطور پیشکسوتان استفاده کنند، اظهار کرد: باید شکاف بین جوانان و نسل گذشته به شیوه‌ای آگاهانه پر شود. این مسئله امری واجب است دست‌اندرکاران جشنواره در هرشرایطی باید به دنبال دستاورهای جدید باشند.

وی تصریح کرد:انتظار می‌رود بعد از تجربه برگزاری سی و یک دوره جشنواره، امسال شاهد یک سری تغییرات جدید باشیم و تنها به برگزاری آماری یک جشنواره اکتفا نشود.

احمد مینایی اظهار کرد: خصوصا که امسال استعدادهایی جدید پرچم‌دار جشنواره شده‌اند لذا باید چینش هیات‌داوران و هیات‌گزینش به درستی صورت بگیرد. هیات اجرایی در نقطه شروعی سخت قرار دارد چراکه در شرایط کنونی پر واضح است که برخی افراد منتظرند تا ابعاد سطحی جشنواره را با نگاهی تیز ببیند، لذا باید به تمام مسائل اشراف داشته و از ظرفیت‌ها، نهایت بهره را ببرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن