اسلاید شوشهری

سرویس دهی قطار شهری مشهد رایگان شد

کد خبر : 48906

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: سرویس دهی خطوط یک و ۲ مترو مشهد امروز و فردا رایگان است.

وحید مبین مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار صبح مشهد افزود: با توجه به فرارسیدن ایام شهادت امام رضا (ع) و تسهیل شرایط تردد زائران، سرویس دهی این ناوگان از سوم تا پایان روز پنجم مهر ماه رایگان انجام می شود.

وی اضافه کرد: همچنین امشب سرویس دهی ناوگان با ۲ ساعت افزایش تا ساعت ۲۴ ادامه دارد و چنانچه تقاضای سفر وجود داشته باشد، پس از این ساعت نیز خدمت رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه ها به خصوص در خط یکم نیز کاهش یافته و تمام ظرفیت برای خدمت رسانی حداکثری به زائران و مجاوران به کار گرفته شده است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن