دانش و فناوری

طرح “اشتغال همزمان با تحصیل” در دانشگاه آزاد خراسان رضوی آغاز شد

کد خبر : 48767

طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با هدف فراهم‌کردن زمینه اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان آغاز شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا خراسان رضوی، ربیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی روز چهارشنبه با بیان مطلب فوق در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: از جمله دغدغه‌های بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد اشتغال برای دانشجویان است که یکی از مولفه‌های ایجاد اشتغال، فراهم نمودن شرایط اشتغال است به گونه‌ای که آموزش، پژوهش و فناوری کاربردی باشد.

دکتر محسن مرادی افزود: طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان با هدف توأم کردن آموزش و مهارت و ایجاد ارتباط و پیوند نظام‌مند دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت و جامعه تدوین شده است که در آن امکان حضور دانشجو همزمان با تحصیل در صنایع اصناف و بنگاه‌های تولیدی و نهادهای اجتماعی فراهم می‌شود تا دانشجو با ورود به بسترهای واقعی جامعه با محیط کار و صنعت آشنا شود و صرفاً در محیط‌های ایزوله شده دانشگاهی نباشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بر اساس این طرح ضمن تجربه‌آموزی دانشجویان در محیط کار واقعی، زمینه ارتقای توانمندی‌ها، مهارت‌ها، شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان در عرصه صنعت و نیز امکان کسب درآمد و کمک‌هزینه تحصیلی برای آنها فراهم می‌شود.

مرادی افزود: اجرای طرح پویش که مبنای آن تقویت اقتصاد دانش بنیان در کشور است، سبب تربیت دانشجویان به عنوان نیروهای ماهر و کارآفرین در صنعت و بنگاه‌های اقتصادی و نیز ایجاد تحول در نظام آموزشی می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح دانشجویان علاقمند در رشته‌های غیرپزشکی، با اعلام تقاضای شرکت در طرح و پس از پذیرش در مصاحبه‌ از سوی دانشگاه آزاد اسلامی و صنعت (نهادهای اقتصادی-اجتماعی)، همزمان با تحصیل در دانشگاه، در صنایع بنگاه‌های اقتصادی و اصناف طرف قرارداد با دانشگاه که اعلام نیاز کرده‌اند، در قالب کارآموز و کارورز بر اساس دوره‌های تحصیلی به نهاد مربوطه معرفی و مشغول به فعالیت می‌شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: در این فرایند دانشجو علاوه بر کسب پرورش و مهارت‌افزایی توسط بنگاه یا نهاد اقتصادی-اجتماعی مربوطه، از سوی آن نهاد در اولویت استخدام قرار می‌گیرد.

مرادی افزود: همچنین با توجه به استفاده از پتانسیل نیروی انسانی دانشجو، نهاد مربوطه نیز کمک هزینه شهریه تحصیلی دانشجو را به حساب دانشگاه واریز نموده تا بعنوان شهریه برای وی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: رشته‌هایی که طرح پویش برای آنها اختصاص داده شده است تنها محدود به رشته‌های فنی نیستند بلکه رشته‌های علوم انسانی، کشاورزی، علوم پایه و سایر علوم نیز در این طرح قرار دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن