استانی

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد: آسیب کشمش بی کیفیت به صادرات

کد خبر : 48652

کیفیت نداشتن کشمش تولیدی بعضی از تولید کنندگان در شهرستان خلیل آباد به صادرات این محصول صدمه وارد می کند.

به گزارش صبح مشهد، محمود شبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان این که الان کشمش شهرستان ارزان نیست، افزود: همیشه صادر کننده دنبال کشمش خوب صادراتی است بنابراین باید تولید کننده شهرستان فقط تولید با کیفیت را دردستور کار خویش قراردهد تا ضمن کسب درآمد بیشتر، بازار صادرات ما از بین نرود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد با بیان این که کشمش شهرستان خلیل آباد جنبه صادراتی دارد، اظهار کرد: اصلا نباید کشاورز با تولید محصول نامرغوب به فکر فروش بالای محصول خود باشد بنابراین محصول بهتر، قیمت بالاتری دارد و صادر کننده به خرید محصول با کیفیت تمایل بیشتری دارد.

وی در باره اجرای طرح های نوین آبیاری وزیرسطحی اظهار کرد: نویدی که به کشاورزان می دهیم این است که دولت به جای اجرای طرح های آبیاری نوین در زمین های سه هکتاری ،به زمین های نیم هکتاری هم مجوز اجرای طرح های آبیاری نوین وزیر سطحی را با اعطای تسهیلات ارزان قیمت می دهد.

وی از کشاورزان وباغداران خواست پیگیر باشند تا از این موقعیت استفاده کنند. شبان از اجرای ۴۰ هکتار طرح آبیاری در شهرستان طی سه ماه اخیر خبرداد. به گفته شبان مشکل آب در منطقه جدی است و راهی جز توجه به استفاده بهینه از آب واجرای طرح های آبیاری زیرسطحی یا نوین وقطره ای نداریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. همش دروغ میگین شما کود به کشاورز نمیدین که حقشه اونوقت تسهیلات میدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن